آفتاب
رییس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی:

شرکت‌های بیمه متخلف به مردم معرفی می‌شوند

شرکت‌های بیمه متخلف به مردم معرفی می‌شوند

رییس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی در جلسه مشترک هیات امناء و هیات مدیره ستاد دیه این استان گفت: اسامی شرکت‌های بیمه‌ای که به تعهدات خویش عمل نکنند به مردم اعلام می‌شود.

رییس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی در جلسه مشترک هیات امناء و هیات مدیره ستاد دیه این استان گفت: اسامی شرکت‌های بیمه‌ای که به تعهدات خویش عمل نکنند به مردم اعلام می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام شریفی ضمن تقدیر از حمایت‌های بازرگانان، صنعتگران، اصناف و بازاریان این استان در راستای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد گفت: همه دست اندرکاران این امر خیری که در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و حل مشکل نیازمندان و خانواده آنها تلاش می‌کنند، بی شک نزد باری تعالی صاحب اجری بزرگ خاهند بود که بزرگترین مراتب تقدیر اداری و سازمانی هم با آن برابری نخواهد کرد.

وی بر جدیت در امر خرید بیمه نامه شخص ثالث تاکید و ایجاد حساسیت برای خرید بیمه نامه را از اولویت برنامه های ستاد دیه عنوان کرد و افزود: باید در این مسئله به مردم آگاهی لازم داده شده و حساسیت جامعه را برای خرید بیمه نامه و اجتناب از رانندگی وسایط نقلیه بدون بیمه نامه و گواهینامه معتبر بالا برد، بطوری که افکار عمومی نسبت به عواقب آن و مسائل و مشکلاتی که بعداً گریبان گیرشان می شود، احساس خطر کنند.

رییس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی با انتقاد از عدم مسئولیت پذیری و تودیع خسارت بیمه گذاران توسط بعضی از شرکتهای بیمه اظهار کرد: شرکت‌های بیمه باید نسبت به اجرای قرارداد منعقده و جبران خسارت بیمه شدگان جدیت داشته و به مسئولیت قانونی خویش عمل کنند و از بهانه‌گیری و سخت‌گیری در پرداخت دیه و خسارت پرهیز کنند.

وی ادامه داد: گاهی مشاهده می‌شود به دلیل بهانه‌گیری و سخت گیری بی مورد در پرداخت خسارت و طولانی بودن فرایند، پرداخت دیه موجبات گرفتاری مردم و افزایش دیه را فراهم می‌آورد که در این راستا اگر به تذکرات توجه نشود مجبور خواهیم بود از فعالیت چنین شرکت‌های بیمه جلوگیری کرده و اسامی آنان را به مردم اعلام کنیم.

شریفی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع انجام وظایف و تکالیف قانونی دستگاه‌های مرتبط از جمله پلیس راهور و راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و افزود: پلیس از تردد خودروهای بدون بیمه نامه معتبر و مکفی و رانندگی افراد فاقد گواهینامه ممانعت نموده و با آنان برخورد کند.

رییس کل دادگستری استان با ابراز خرسندی از فعالیت‌های ستاد دیه، شفافیت و دقت و جلب اعتماد خیرین را اصلی‌ترین سرمایه و پشتوانه ستاد دیه اعلام کرد و گفت: باید با انجام تحقیقات کامل و جلب آورده نقدینگی خود زندانیان و مساعدت مالی خانواده و اقوام مددجویان، افراد نیازمند را شناسایی و با حصول اطمینان از استحقاق زندانی نسبت به آزادی این قبیل افراد از زندانها تلاش کنیم.

انتهای پیام

کد N678635

وبگردی