آفتاب
فردا و با حضور لاریجانی

همایش غزه نماد مقاومت در تهران برگزار می‌شود

همایش غزه نماد مقاومت در تهران برگزار می‌شود

هم‌زمان با گرامی‌داشت 29 دی ماه، همایش غزه نماد مقاومت فردا ساعت 2 تا 5 بعد از ظهر در تالار دیوان شمس برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این همایش که با حضور علی لاریجانی و زهرا مصطفوی رئیس جمعیت دفاع از ملت فلسطین و رئیس ستاد برگزاری همایش برگزار خواهد شد سخنرانانی از داخل و خارج کشور نیز حضور خواهند داشت.

حسین رویوران صبح امروز در کنفرانس خبری با اعلام این خبر گفت: از ویژگی‌های این همایش آن است که صبغه علمی آن قوی از سالهای گذشته است.

وی با اشاره به فراخوان مقاله‌ی این همایش که از یک سال پیش ارائه شده بود گفت: تاکنون تعداد صد مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که از این تعداد تعداد 71 مقاله برگزیده شده و به 5 مقاله‌ی برتر در این همایش جوایزی اهدا خواهد شد.

وی ادامه داد: در این همایش علاوه بر میهمانان یاد شده ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران و یک میهمان از عراق و یک میهمان از کانادا نیز سخنرانی خواهند داشت.

رویوران با اشاره به مقالات یاد شده گفت که این مقالات در پنج محور مقاومت، فرصتها وچالش ها، چشم‌اندازهای محور سازش، ارزیابی معادله رویارویی مقاومت با رژیم صهیونیستی در سطح منطقه‌ای ، معادله مقاومت وسازش و همپیمانی‌های بین‌المللی و قدس محور وحدت در جهان اسلام است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه درباره رویکرد کلی این همایش بیان کرد:‌ در حال حاضر در فلسطین دو رویکرد مقاومت و سازش وجود دارد رویکرد سازش که از سال 1993 از زمان قرارداد اسلو ایجاد شد که در این سالها هیچ دستاوردی با خود به همراه نداشت و در مقابل مقاومت که دستاوردهای زیادی از جمله عقب نشاندن رژیم صهیونیستی در جنگ‌های متعدد را به همراه داشته است وا ین نشان می‌دهد که مقاومت تاکنون موفق بوده و از این رو این راهکار مقاومت است که کارایی لازم را در برابر رژیم صهیونیستی دارد و مساله‌ی مسلح کردن کرانه باختری نیز به این امر بر می‌گردد. مقاومت تنها راه کاری است که می‌تواند رژیم صهیونیستی را به تغییر رفتار وادارد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه درباره‌ی ظرفیت مسلح کردن کرانه باختری گفت: نباید فراموش کرد که انتفاضه دوم یعنی انتفاضه مسجد‌الاقصی که از سال 2000 آغاز شد از کرانه باختری و قدس بوده است. زمانی که شارون وارد مسجدالاقصی شد جامعه فلسطینی واکنش‌های گسترده‌ای را آغاز کرد که 5 سال به طول انجامید. این قیام کاملا مسلحانه بود و با وجود آن که شرایط آن شرایط خاصی بود اما زمانی که اراده سیاسی باشد سلاح به دست می‌آید حتی اگر از خود دشمن باشد. لذا سابقه‌ به دست گرفتن سلاح و انجام قیام در کرانه باختری وجود دارد.

وی ادامه داد: مساله مسلح کردن کرانه باختری الزاما نیاز به سلاح کلاسیک ندارد. مردم با سلاح سرد وارد میدان می‌شوند ویا حتی با خودروهایشان نیروهای رژیم صهیونیستی را زیر می‌گیرند و این یعنی اراده در سطح افراد مقاومت وجود دارد و با امکانات دم دستی هم می‌توانند به دشمن یورش ببرند و این باور در بین مردم پیدا شده و قابلیت تامین هم دارد.

رویوران با اشاره به ناکامی‌های رژیم صهیونیستی در تشکیل کابینه‌ای که بتواند به مدت چهار سال مداوم روی کار بماند گفت: این مساله نشان دهنده‌ی ناپایداری سیاسی ، ناپایداری در ائتلاف سازی و ناپایداری در تشکیلات سیاسی رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام

کد N678613

وبگردی