آفتاب

مشاور رئیس‌جمهوری یمن استعفا کرد/ممنوعیت استفاده از موتور سیکلت در حضرموت

مشاور رئیس‌جمهوری یمن استعفا کرد/ممنوعیت استفاده از موتور سیکلت در حضرموت

صالح الصماد، مشاور رئیس‌جمهوری یمن از جنبش انصار الله استعفای خود را از این پست اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، صالح الصماد در بیانیه‌ای در فیس‌بوک اعلام کرد که ظرف ماه‌های گذشته تمام تلاش خود را برای توافق میان انقلابیون با ریاست‌جمهوری و دولت یمن انجام داده است که این اقدام بنا به خواسته انصار الله جهت به جریان انداختن روند سیاسی و برون‌ رفت کشور از مشکلات آن صورت گرفت.

وی عنوان داشت که بیشتر وقت خود را این‌ گونه گذرانده که انقلابیون را قانع کند از برخی کوتاهی‌ها در روند سیاسی چشم بپوشند و اوضاع اقتصادی و سیاسی یمن را درک کنند.

صالح الصماد همچنین گفت که تلاش کرد به رئیس‌جمهور و دولت این سفارش را بکند که این اطمینان را به انقلابی‌ها بدهند که رویکرد جدی برای ساختن کشور و مبارزه با فساد و از بین بردن استبداد سیاسی وجود دارد.

وی تصریح کرد که تلاش‌هایش نقش گسترده‌ای برای قانع کردن انقلابیون داشت تا شرایط را شدیدتر نکنند و آنها به رئیس‌جمهور و دولت و گروه‌های سیاسی فرصت کافی را دادند تا اطمینان و اعتماد را در میان مردم ایجاد کنند که اوضاع بهتر می‌شود اما این نصیحت‌هایش گوش شنوایی نیافت.

صالح الصماد با بیان اینکه مجبور است در این شرایط از صحنه کنار رود، اظهار امیدواری کرد که ریاست‌جمهوری و دولت و اقشار سیاسی به دیدگاهی دست یابند که ضامن شراکت با انقلابیون باشد.

از سوی دیگر، مقامات امنیتی در استان حضرموت در جنوب یمن اعلام کردند که در راستای از بین بردن پدیده ترورهایی که جنایتکاران در آن از موتور سیکلت استفاده می‌کنند،‌ استفاده از موتور سیکلت ممنوع شده است.

کمیسیون امنیتی در استان حضرموت ممنوعیت استفاده از موتور سیکلت را در خیابان‌های شهر المکلا،‌ مرکز این استان که از ساعت شش صبح روز یکشنبه آغاز می‌شود، تصویب کردند.

شبکه اسکای نیوز عربی گزارش داد که این کمیسیون همچنین ممنوعیت حمل سلاح‌هایی بدون مجوز و آمد و شد با این سلاح‌ها را در مرکز حضرموت و شهرهای اصلی تصویب کرد.

این کمیسیون با درخواست از صاحبان موتور سیکلت‌ها برای پایبند بودن به این دستورات اعلام کرد، علیه کسانی که این دستورات را نادیده بگیرند، تدابیر سختگیرانه‌ای اتخاذ می‌کند.

انتهای پیام

کد N678557

وبگردی