آفتاب

راهپیمایی‌های اعتراضی علیه فرانسه در نیجر، پاکستان و الجزایر

راهپیمایی‌های اعتراضی علیه فرانسه در نیجر، پاکستان و الجزایر

در حالی که چهار تن در جریان راهپیمایی اعتراضی علیه اقدام موهن نشریه فرانسوی در نیجر کشته شدند، تظاهرات اعتراضی دیگری نیز در پاکستان و الجزایر برگزار شد که چندین زخمی برجای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت نیجر اعلام کرد، در جریان راهپیمایی اعتراضی که با درگیری پلیس همراه بود، چهار تن کشته شدند.

این درگیری در یک مرکز فرهنگی فرانسویان رخ داد و راهپیمایان معترض به مراکز مسیحی حمله کردند. معترضان در شهر زنیدر واقع در جنوب نیجر پرچم‌های فرانسه را به آتش کشیده و به مغازه‌های مسیحیان حمله کردند. پلیس هم با گاز اشک‌آور جلوی آنها را گرفت.

وزیر کشور نیجر در یک خطابه تلویزیونی گفت: سه تن از قربانیان غیرنظامی بودند که به واسطه شلیک پلیس در جریان حمله به پاسگاهی در این شهر کشته شدند. همچنین یک مامور پلیس در جریان برخورد یک خودرو کشته شد و 45 تن هم زخمی شده‌اند.

وی افزود: مایلم حمایت خود را از مسیحیان ساکن نیجر ابراز کنم و بگویم که دولت نیجر با تمام قوا به حمایت از آنها می‌پردازد.

در همین حال کراچی پاکستان نیز شاهد راهپیمایی بود و در آن 200 تن اطراف کنسولگری فرانسه تجمع کرده بودند که با شلیک گاز اشک‌آور از جانب پلیس مواجه شدند.

در الجزایر نیز پلیس با معترضان در پایتخت روبه‌رو شد.

تظاهرات پاکستان و الجزایر نیز در اعتراض به چاپ مجدد تصاویر موهن در مجله شارلی ابدو بود.

انتهای پیام

کد N678277

وبگردی