آفتاب
با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف

دومین دوره مسابقات جلسات قرآنی شهر تهران به کار خود پایان داد

دومین دوره مسابقات جلسات قرآنی شهر تهران به کار خود پایان داد

مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات جلسات قرآنی شهر تهران امروز پنجشبه 25 دی ماه در خانه فرهنگ فدک برگزار شد.

مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات جلسات قرآنی شهر تهران امروز پنجشبه 25 دی ماه در خانه فرهنگ فدک برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مجتبی صالحی مدیر فرهنگی هنری منطقه 8 در مراسم پایانی دومین دوره مسابقات جلسات قرآنی شهر تهران با ذکر خاطره‌ای از دیدارش با آیت‌الله علوی‌گرگانی اظهار کرد: حدود 10 سال پیش خدمت ایشان می‌رفتم، زمانی که به خانه‌شان رفتم مشاهده کردم که چند کتاب از جمله قرآن و مفاتیح بیشتر در کتابخانه ندارند و وقتی دلیل کم بودن کتاب‌ها را جویا شدم، ایشان گفتند که به همین کتاب قرآن به طور کامل عمل نمی‌کنیم.

وی افزود: از سخنان آیت‌الله علوی‌گرگانی متوجه شدم مهم عمل کردن به قرآن کریم است و کسانی که با قرآن مانوس شوند تمام وجوه زندگی‌شان زیبا و اندیشمندانه خواهد شد.

در بخش دیگری از این مراسم علیرضا زند وکیلی مدیر فرهنگی هنری منطقه 4 و دبیر جشنواره قرآنی با اشاره به این‌که از 10 سالگی به تلاوت قرآن کریم پرداخته است، عنوان کرد: با این گونه برنامه‌های قرآنی احساس قرابت بسیاری می‌کنم و خوشحالم که پس از مدتی که حرکت‌های قرآنی رو به تعطیلی رفته بود، در مدیریت جدید سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران این حرکت‌ها افزایش پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم رنگ و بوی قرآنی به تمام مراکز فرهنگی شهرداری تهران بازگردد، چرا که هم توفیقات معنوی برایمان به ارمغان می‌آورد و هم به فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برکت می‌دهد.

زند وکیلی همچنین با اشاره به این‌که دومین دوره مسابقات جلسات قرآنی، مناطق 4، 8 و 13 تهران را در بر می‌گیرد، گفت: این مسابقات با وقفه‌ای چند ساله برگزار شده است. در حال حاضر این رویکرد برای به میدان آوردن متدینین جامعه و به فرهنگسرا آوردنشان از مبانی فعالیت‌های سازمان است و امیدواریم این اقشار بیایند و در حوزه فرهنگ عمومی ما را یاری کنند.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 4 اظهار کرد: در این دوره حدود 1200 ثبت نام کننده داشتیم که در 3 بخش حفظ، صحیح خوانی و قرائت قرآن کریم با هم رقابت کردند. در آینده نردیک مسابقه نهایی بین پهنه‌های 5 گانه شهر تهران (شرق، غرب، جنوب، شمال، و مرکزی) برگزار می‌شود.

وی گفت: در دوره نهایی مسابقات قرآنی شهر تهران همکاری بیشتری با صدا و سیما خواهیم داشت و طیف بیشتری از شهروندان تهران از این مسابقات مطلع خواهند شد.

قرآن نازل شده تا تلاش کنیم قرآنی زندگی کنیم

مهدی قره شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن کشور نیز ضمن تقدیر و تشکر از سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و همکارانش در سازمان دارالقرآن برای برگزاری جشنواره قرآنی، عنوان کرد: قرآن از سوی خداوند نازل شده است تا ما تلاش کنیم قرآنی فکر و زندگی کنیم و اگر می‌خواهیم فکر و عمل‌مان قرآنی باشد باید روزانه و مستمر قرآن بخوانیم. تمام بزرگانی که سراغ داریم یکی از کارهای اصلی در زندگیشان قرآن خواندن بوده است.

وی با ذکر آیه‌ای از قرآن کریم گفت: قرائت قرآن به گفته خداوند برای ما مصونیت‌آور است. اگر روزی تنها یک آیه بخوانیم و توجه کنیم که این آیه چه پیام و مفهومی دارد و آن را به ذهن و قلبمان بسپاریم، پس از یک سال 365 آیه را خوانده و فهمیده‌ایم و این موضوع در زندگی انسان‌ها بسیار تاثیرگذار است.

قره شیخلو با تاکید بر لزوم تلاش برای عمل به آیات قرآن، اظهار کرد: تمام آیات قرآن زیباست اما برخی از آن‌ها مانند تابلویی است که می‌شود به ذهن سپرد و همیشه در زندگی به آن عمل کرد. در نهایت همه باید تلاش کنیم قرآن را خوب بخوانیم، بفهمیم و به آن عمل کنیم و در زندگی هیچ چاره‌ای نداریم جز این که به قرآن پناه ببریم.

این مراسم با تلاوت آیاتی توسط کریم منصوری قاری بین المللی قرآن کشورمان آغاز شد.

در پایان این مراسم از برگزیدگان دومین دوره مسابقات جلسات قرآنی شهر تهران تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

در رشته قرائت تحقیق بالای 16 سال در بخش بانوان، فاطمه گلینی مقدم، فرزانه کریم زاده، سمیه آقابرارزاده، فاطمه شفیعیان، ریحانه شاهانی، طیبه گمار، زینب نظری، کلثوم رحمانی، خدیجه اسکندری و مونا اسماعیلی و در بخش آقایان یونس عرب جزی، محمد جواد جاوری، رضا قصری زاده، علیرضا مهدی زاده، امیر هوشنگ بخشی، علی اصغر بابایی، امیرحسین گرجی، محمد کریمی، محمد مهدی پرهیزگار و الله بخش خداوردی زاده برگزیده شدند.

در رشته صحیح خوانی بالای 16 سال نیز در بخش بانوان غزاله رمضان زاده، زهرا خطیبی، زهرا صفرعلیان، فاطمه سیروس، طاهره احمدلو، فاطمه مستقیم زاده، مریم خزایی، آمنه سامانی، حمیده آشنا و نسرین سادات مصطفی و در بخش آقایان مصطفی فلاح، علی رباط میلی، سید حامد موسوی، مظفر شیدایی، محمد رباط میلی، حسن مشایخ، مصطفی اسکندری، محمد مزینانی، علیرضا محاسن آداب و علی اکبر حاجی مزدارانی به ترتیب نفرات اول تا دهم را تشکیل دادند.

حسنا خزایی، فریناز اکبری، ملیکا سلیمانی، شهلا تیموری، الهه آزاد، پریا حسین آباد فراهانی، فریبا گودرزی، فاطمه قدیری، فاطمه ندیم و حدیثه تاتاری در بخش بانوان و امیر قنادها، علیرضا قلی نیا، حسین سپهوند، محمد مهدی مشکان، محمد عظیم زاده، علی رودسرابی، ابولفضل حیران، محمد حسین فردوسی، محمد جواد رحمتی و مصطفی رودسرابی در بخش آقایان نیز در رشته صحیح خوانی زیر 16 سال به عنوان نفرات اول تا دهم انتخاب شدند.

در رشته حفظ 5 جزء زیر 16 سال، حنانه خلفی، مریم شیخ علیا، سارا فردوسی، فاطمه خلیلی، فاطمه آلیان دوست، زهرا سعادتی، نازنین زهرا سقایان، سحر زارع تیموری، ملیکا نوروزی و ریحانه براتی به ترتیب نفرات اول تا دهم بودند.

در رشته حفظ 5 جزء بالای 16 سال نیز در بخش بانوان رضوانه باقری، زهرا خزایی، سماء بابایی، فاطمه براتی، بهناز داود آبادی، مریم خزایی، بتول ابدال، لیلا بوژمهرانی، مهری نجف آبادی و کبری آشنایی و در بخش آقایان محمد رسول تکبیری، عبدالله الله وردی زاده، عبدالاحد چوپانی، سپهر زارع تیموری، علی براتی، روح الله آبیار، محمدرضا عباسیان، علی بحرانی پور، علی صابریان و رضا جعفری به عنوان نفرات اول تا دهم انتخاب شدند.

انتهای پیام

کد N678252

وبگردی