آفتاب

ملاقات سفیر ایران در لوبلیانا با وزیر فرهنگ اسلوونی

ملاقات سفیر ایران در لوبلیانا با وزیر فرهنگ اسلوونی

مرتضی درزی رامندی سفیر کشورمان در اسلوونی، با یولیانا بیزیاک ملاکار وزیر فرهنگ این کشور ملاقات کرد که تبادل نظر در خصوص مناسبات فرهنگی، هنری و مذهبی، موضوع مورد توجه طرفین در این ملاقات بود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) سفیر کشورمان در لوبلیانا با اعلام این‌که «فرهنگ، عنصری حیاتی در میان ملت‌هاست و همکاری‌های فرهنگی موجب آشنایی بیشتر مردم کشورها از فرهنگ، تمدن، آداب، رسوم و میراث فرهنگی و تمدنی یکدیگر خواهد شد»، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را به منظور توسعه همکاری‌های فرهنگی و هنری با اسلوونی اعلام کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و پیشینه فرهنگی و هنری غنی کشورمان، بر توسعه همکاری‌های بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلوونی در این حوزه‌ها، به ویژه در زمینه برگزاری هفته فرهنگی، گفت‌وگوی بین ادیان و مذاهب، نمایشگاه ها، جشنواره‌های فرهنگی و هنری و همچنین همکاری در حوزه های معماری، کتاب و کتابخانه، سینما، تلویزیون، تئاتر و موسیقی تأکید کرد.

بولیانا بیزیاک ملاکار وزیر فرهنگ اسلوونی نیز ضمن تشریح سابقه همکاری‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اسلوونی، بر لزوم گسترش مناسبات فی مابین تأکید کرد.

وی با اشاره به علاقه مقامات و مسئولان عالی رتبه اسلوونی به مقوله فرهنگ و هنر، آمادگی خود را جهت هرگونه مساعدت و همکاری به منظور برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی ایران در اسلوونی اعلام نمود.

اولین هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسلوونی در سال 1391 برگزار شد که علاوه بر انعکاس مناسب آن در این کشور، مورد استقبال ویژه مقامات و افکار عمومی اسلوونی قرار گرفت.انتهای پیام

کد N678236

وبگردی