آفتاب
تجری:

رئیس‌جمهور با غرب اتمام حجت کرد

رئیس‌جمهور با غرب اتمام حجت کرد

یک نماینده پیشین مجلس معتقد است که باید صحبت‌های رئیس‌جمهور خطاب به غربی‌ها را اتمام حجت و هشداری برای غرب تلقی کرد.

فرهاد تجری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره هشدار رئیس جمهور به گروه 1+5 برای سرعت بخشیدن به مذاکرات هسته‌ای، اظهار کرد: این موضع رئیس جمهور را باید اتمام حجت و هشداری به غربی‌ها تلقی کنیم. چرا که هرچه آنها این مذاکرات را طولانی کنند باعث می‌شود از توانمندی‌های ایران در معادلات منطقه‌ای و جهانی محروم بمانند.

وی اضافه کرد: مدت‌ها است که پروژه ایران هراسی و توهم تلاش ایران برای دستیابی به بمب اتم را در جهان با تبلیغات خود به یک غول تبدیل کرده‌اند. با وجود این‌که خودشان اذعان داشته‌اند که رهبر معظم انقلاب اسلامی داشتن بمب اتم را حرام دانسته‌اند و باور دارند که ایران در این مسیر نیست. اما این تبلیغات را ادامه می‌دادند.

تجری افزود: با دیپلماسی خوب دولتمردان جمهوری اسلامی ایران، حمایت مقام معظم رهبری و روی کارآمدن آقای روحانی که رویکرد خاصی در مورد برخورد با دنیای غرب داشت آنها به این باور رسیدند و اقناع شدند که جمهوری اسلامی ایران به دنبال بمب اتم نیست. در آخرین نشست هم بنا بر رسیدن به نتیجه بود ولی با کارشکنی‌های حکام مرتجع منطقه و رژیم صهیونیستی و لابی‌هایی که انجام دادند مانع رسیدن به توافق شدند.

وی با بیان این‌که آمریکا و غرب به نقش سازنده ایران واقف هستند، تأکید کرد: عدم بهره‌گیری دنیا از ظرفیت‌های ایران باعث محروم ماندن خودشان خواهد شد و بیشتر از هر گروهی دنیای استکبار متضرر می‌شود. امروز شاهد ظهور جریانات تکفیری در منطقه هستیم که حتی اثراتر خود را در دنیای غرب گذاشته و یک نمونه آن اتفاقی بود که درفرانسه افتاد. قطعاً نقش موثر ایران در معادلات سیاسی و نظامی منطقه می‌تواند در ایجاد امنیت کمک کند.

نماینده دوره هفتم و هشتم مجلس در ادامه بیان کرد: با وجود همه ائتلاف‌های ضدداعشی که صورت گرفته امروز باز هم مشورت‌ها، همدلی و نقش ایران در عراق باعث زمینگیر شدن داعش شده است. به همین دلیل است که هرچه مذاکرات طول بکشد و نقش ایران نادیده گرفته شود دنیا متضرر خواهد شد.

تجری در پایان اظهار کرد: غربی‌ها به خاطر هجمه تبلیغاتی که علیه ایران به راه انداخته بودند با طولانی کردن مذاکرات درصدد توجیه اشتاباهات گذشته‌شان هستند. قطعاً شیطنت‌ها و نفوذ رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی هم در مذاکرات موثر است. ضمن این‌که نباید خوی منفعت طلبانه و سلطه طلب غرب را فراموش کنیم.

انتهای پیام

کد N678215

وبگردی