آفتاب

کارت بانکی گمشده برای صاحبش دردسرساز شد

کارت بانکی گمشده برای صاحبش دردسرساز شد

کارت عابربانک گمشده وسوسه سرقت را به جان پسرجوان انداخت. راز این اقدام تبهکارانه به دنبال اعلام شکایتی از سوی مردی در شمال و در جریان تجسس‌های مأموران پلیس فتای مازندران فاش شد.

به گزارش ایران، چندی پیش مردی در حالی‌ که به شدت مضطرب و هراسان بود به مأموران پلیس فتای مازندران مراجعه و ادعا کرد از حساب بانکی‌‌اش پولی به‌صورت اینترنتی برداشت شده است.
این مرد درباره چگونگی وقوع حادثه به مأموران گفت: چند روز پیش از بانک برایم پیامک‌هایی مبنی بر برداشت از حسابم آمد ابتدا تعجب کردم چون من نه خریدی انجام داده بودم و نه اینکه از حسابم برداشتی صورت گرفته بود. به خانه رفتم، با خود گفتم شاید همسرم نیاز به پول داشته و با کارت عابربانک من خرید انجام داده است چون من رمز کارتم را روی کارت نوشته‌ام و در صورتی که همسرم هم پولی نیاز داشته باشد از آن استفاده می‌کند.
وقتی در این‌باره از همسرم پرسیدم در کمال تعجب او هم از ماجرای برداشت پول از حسابم اظهار بی‌اطلاعی کرد. بنابراین دنبال کارتم گشتم تا به بانک بروم اما کارتم سر جایش نبود به همین دلیل زود به بانکی که حساب داشتم رفتم تا در این‌باره سؤال کنم. آنجا حسابم را مسدود کرده و کارتم را باطل کردند. با توجه به این ادعاها مأموران پلیس سایبری تحقیق درباره نحوه برداشت پول از حساب این مرد را آغاز کردند.
آنها با بررسی بانک‌هایی که پول‌های مالباخته از عابربانک‌های آنها برداشت شده بود، همچنین تصاویر ثبت شده از برداشت‌کننده پول‌ها در این مراکز توانستند ردی از یک پسر جوان به‌دست آورند. در ادامه بررسی‌ها کارآگاهان با به‌دست آوردن اطلاعاتی از مشخصات دزد اینترنتی و شناسایی محل زندگی‌اش، او را ردیابی کردند. در مرحله بعد مأموران محل زندگی پسر جوان را تحت مراقبت‌های نامحسوس خود قرار دادند تا اینکه با اطمینان از حضور او در خانه‌اش، در یک سری عملیات غافلگیرانه او را بازداشت کردند.
متهم که باور نداشت از سوی مأموران بازداشت شده باشد با اظهارات ضد و نقیض سعی کرد خود را از ماجرای این سرقت‌ها  بی‌اطلاع نشان داده و مسیر تحقیقات مأموران را به گمراهی بکشاند اما با ارائه دلایل و مستندات غیرقابل‌انکار از سوی کارآگاهان فتای مازندران ناچار لب به اعتراف گشود و سرقت‌ها را به گردن گرفت.
وی درباره چگونگی ارتکاب سرقت‌ها گفت: یک روز که در خیابان قدم می‌زدم کارت عابربانک را در پیاده‌رو پیدا کردم، ابتدا تصور کردم کارت باطل شده است اما از روی کنجکاوی کارت را در یکی از عابربانک‌های اطراف گذاشته و چک کردم. داخل کارت پول زیادی بود، رمز کارت روی آن نوشته شده بود و براحتی قادر بودم از کارت برداشت کنم. ابتدا ترسیده بودم اما شیطان وسوسه‌ام کرد که از داخل حساب بانکی برداشت کنم. روز بعد بار دیگر برای بررسی حساب اقدام کردم، هنوز حساب مسدود نشده بود بنابراین مقداری از حساب برداشت کردم.
این برداشت‌ها در چند نوبت انجام گرفت. فکر می‌کردم صاحب حساب اصلاً نمی‌داند کارتش را گم کرده است. سرهنگ رستمی رئیس پلیس فتای مازندران درباره این پرونده گفت: پس از شناسایی دزد جوان، کارآگاهان با دستور قضایی وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتای استان منتقل کردند و در تحقیقات متهم با اقرار به جرم خود اعتراف کرد: من کارت عابربانک را در خیابان پیدا کردم، وقتی رمز آن را که روی آن یادداشت شده بود دیدم وسوسه شده و در فرصتی مناسب اقدام به سرقت از حساب وی برای خرید شارژ، کفش و لباس کردم. باتوجه به اعترافات متهم، پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل شد.
سرهنگ رستمی در خاتمه با هشدار به دارندگان  کارت‌های عابربانک‌ گفت: رمز کارت‌های بانکی را روی آنها یادداشت نکرده یا کنار آنها نگهداری نکنید. از در اختیار قرار دادن کارت عابر خود به افراد غیر پرهیز شود تا زمینه‌ای برای تحریک و ارتکاب جرم برای دیگران فراهم نشود. به محض اطلاع از برداشت‌های غیرمجاز از حسابتان بانک مربوطه را در جریان قرار داده سپس به پلیس مراجعه کنید.
کد N678132

وبگردی