آفتاب
در واکنش به انتشار کاریکاتور موهن نشریه فرانسوی مطرح شد

تحلیل 3 چهره سیاسی از چرایی توهین اخیر غربی‌ها به پیامبر اسلام (ص)

تحلیل 3 چهره سیاسی از چرایی توهین اخیر غربی‌ها به پیامبر اسلام (ص)

احمد توکلی، مهرداد بذرپاش و سیدرضا اکرمی، به تحلیل ریشه‌های توهین اخیر یک نشریه فرانسوی به مقام پیامبر گرامی اسلام (ص) پرداختند.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد توکلی و مهرداد بذرپاش نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، با محکومیت توهین نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به ساحت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص)، به تحلیل ریشه‌های این مسئله پرداختند.

توکلی: افراط‌گرایی، نتیجه روحیه سلطه‌طلبی غربی‌هاست

احمد توکلی با اشاره به انتشار کاریکاتور اهانت‌آمیز به پیامبر اسلام در نشریه شارلی ابدو گفت: این اولین بار نیست که غربی‌ها بر خلاف ادعای لیبرالیسم و احترام به افکار دیگران که گوش فلک را کر کرده است، دست به اهانت به مقدسات هموطنان خودشان و دیگر ساکنان کره زمین زده‌اند.

وی تأکید کرد: مسئله‌ای که باعث می‌شود توجهات به سمت این اتفاق جلب شود، این است که غربی‌ها ادعا می‌کنند که باید به همه عقاید احترام گذاشته شود و لیبرالیسم حاکم باشد. آن‌ها همواره ادعای حقوق بشر دارند و این ادعا را در بوق و کرنا می‌کنند؛ این در حالی است که درست بر خلاف آن عمل می‌کنند و در عمل، حقوق بشر از نظرشان معنا ندارد.

توکلی با اشاره به تأثیر این اتفاقات در نگاه جامعه جهانی به غرب گفت: این تناقض‌ها، همه مردم را به ماهیت اصلی غرب آشنا می‌کند و نشان از سلطه‌گری و خودخواهی غربی‌هاست که بر خلاف ادعاهای خود عمل می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس، با محکوم کردن حوادث تروریستی فرانسه، در رابطه با چرایی این اتفاقات یادآور شد: افراطی‌گری نتیجه روحیه سلطه‌طلبی است و وقتی غربی‌ها بر خلاف ادعاهای خود عمل می‌کنند، به دیگران هم اجازه می‌دهند که مانند خودشان عمل کنند؛ البته ما این کشتارها و هرگونه عمل تروریستی را محکوم می‌کنیم و مورد تأیید ما نیستف چرا که باعث نا امنی در جامعه جهانی می‌شود. این رفتارهای زشت و قبیح را که باعث کشتار انسان‌ها بشود، به هیچ وجه تایید نمی‌کنیم.

بذرپاش: اقدام نشریه صهیونیستی فرانسوی برای خروج از انزوا بود

براساس این گزارش، مهرداد بذرپاش عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به کاریکاتور موهن نشریه «شارلی ابدو» گفت: پیامبر ما، پیامبر تمام خوبی های عالم است، پیام‌آور مهر و مهربانی است و مهربانترین مهربانان عالم. دوست داشتنی‌ترین انسانی که خداوند در عالم خلق کرده که همه دوست داشتنی های عالم در مقابلش هیچ می‌شوند. توهین و جسارت به این مهربانِ دوست داشتنی، ناخودآگاه منجر به توهین و جسارت به خود توهین‌کننده می‌شود، چراکه اگر به یک خوب دوست داشتنی توهین کنی، خودت را کوچک کرده‌ای. مانند کسی که می‌خواهد خورشید را با خاک پاشیدن تحقیر کند؛ آن خاک به چشم‌های خودش بر می‌گردد و کورش می‌کند و گرنه، خورشید که همان خورشید است.

وی افزود: این اقدام چند پیام داشت؛ پیامی برای کسانی که شریرترین آدم های عالم را گسیل می‌کنند تا سال‌ها و روزهای متمادی انسان‌های مظلوم عراق، سوریه و لبنان را به شنیع‌ترین شکل ممکن نابود کنند و حتی تحمل یک روز نا آرام در کشور خودشان را ندارند. پیامی که به آنها می‌گوید اقدامی که چند روز دلهره در جان شما انداخت، سال‌ها بر سر خانواده‌های ستمدیده سایه انداخته و همین شما با ارسال پول، امکانات و تجهیزات این جنایات را تایید می‌کنید.

بذرپاش ادامه داد: نشریه‌ای که از گذشته‌اش مشخص است که توسط عوامل صهیون تولید می‌شود؛ به دنبال فروش بیشتر و  مطرح شدن، یک بازی اکشن را ترتیب می‌دهد و با آن جسارت بزرگ سعی در خروج از انزوا دارد و برای معروف شدن، دست به هر اقدام خبیثانه‌ای می‌زند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: اگر تروریسم بد است که هست، در همه نقاط عالم و برای همه بشیریت چنین است؛ نه اینکه تروریسم در خاورمیانه خوب است و در باقی نقاط دنیا، بد.

اکرمی: غربی‌ها از پیشتازی اسلام در سال 2015 می‌ترسند

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی نماینده سابق مجلس و رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری نیز با اشاره به این حادثه تصریح کرد: اروپا، آمریکا در موضوع سوریه، عراق و لبنان اهدافی را دنبال می‌کردند که در همه آن‌ها دچار ناکامی شدند؛ زمانی می‌خواستند بشار اسد را سه ماهه سرنگون کنند، اما امروز پذیرفتند که بشار اسد در سوریه ماندنی است و یا در موضوع داعش با وجودی که روزی حمایت می‌کردند، امروز با آن مبارزه می‌کنند و مقاومت در سوریه و حزب الله لبنان آن‌ها را ناکام گذاشت.

وی افزود: در سال‌های گذشته، موج بیداری اسلامی شکل گرفته است و دشمنان تمام تلاش خود را می‌کنند تا با هر وسیله‌ و توطئه‌ای مانع پیشرفت و آگاهی بخشی اسلام شوند.

حجت‌الاسلام اکرمی تصریح کرد: غربی‌ها وقتی در راهکارهای نظامی و اندیشه شکست خوردند، به دنبال ماجراجویی‌های جدید نرم‌افزاری مانند اهانت به پیامبر اسلام (ص) رفتند؛ پیامبری که امروز در جهان یک میلیارد و 700 میلیون پیرو دارد و هر روز به پیروان آن‌ افزوده می‌شود.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه اسلام در حال گسترش در جهان غرب است، افزود: رشد جمعیت، مهاجران مسلمان و مسلمان شدن غربی‌ها باعث رشد جمعیت مسلمانان شده است و برخی پیش‌بینی می‌کنند که در سال 2025 اسلام حرف اول را در اروپا می‌زند؛ از همین روی درصدد توطئه و فتنه‌های جدید هستند تا چهره اسلام را مخدوش کنند.

وی افزود: اما سیاست ایران و جهان اسلام این نقشه‌ها را بی‌اثر گذاشته است. در مسئله مذاکرات هسته ای مشاهده می‌کنیم که با جدی بودن در مذاکرات به دنیا نشان دادیم که ایران معتقد به گفتگو است.

حجت‌الاسلام اکرمی تصریح کرد: امام خمینی (ره) رهبر انقلاب اسلامی تا سال 57 و پیروزی انقلاب، هرگز اجازه مبارزه مسلحانه را ندادند و ایشان معتقد بودند که تنها با آگاه سازی می‌توانیم به هدفمان برسیم. به عقیده ما قدرت منطق کارآمدتر از منطق قدرت است و با ترویج اسلام محمدی، عدالت و محبت پیامبر اسلام (ص) این روش را دنبال و توصیه می‌کنیم و انفجار و توطئه و جنگ را محکوم می‌کنیم ما همچنان طرفدار گفتگو هستیم و می‌خواهیم با قدرت منطق کار را پیش ببریم.

کد N678042

وبگردی