آفتاب
حجت الاسلام یوسف پور:

بیکاری و فساد اداری از ناهنجاری های جامعه امروز است

بیکاری و فساد اداری از ناهنجاری های جامعه امروز است

ساری - امام جمعه موقت ساری به بیکاری، فساد اداری و نابهنجاری های اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت : امروز این مشکلات فشار روحی و روانی را در جامعه وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام یوسف یوسف پور در خطبه های نماز جمعه ساری اظهار داشت: عدل، احسان و کمک به خانواده، اساس اصلی جامعه اسلامی را برپایه امر و فرمان الهی شکل می دهد.

وی عدل را محور آفرینش و شریعت پیامبراکرم(ص) دانست و گفت: همه برنامه ریزی های جامعه اسلامی باید براساس عدل و عدالت باشد.

امام جمعه موقت ساری، استواری جامعه اسلامی را برپایه عدل برشمرد و افزود: خداوند به سبب این که عدل به تنهایی نمی تواند نشاط و بالندگی جامعه را تامین کند پس از آن فرمان به احسان می دهد.

حجت الاسلام یوسف پور، احسان را نیکوکاری، کرامت اخلاقی، عفت و بخشش دانست و بیان داشت: خداوند در مقابل قتل، قصاص را که عدل بوده مقرر کرده است و می فرماید عفو بالاتر از آن است.

وی به کمک به خانواده اشاره کرد و گفت: زمانی که بنیان خانواده مستحکم باشد، مشکل جامعه نیز برطرف می شود.

امام جمعه  موقت ساری با بیان اینکه خداوند در قرآن فحشاء را ممنوع کرده است، افزود: فحشاء یعنی هر عملی که زشت باشد و ام الفساد جامعه اسلامی است و مسئله بدحجابی، زشتی است ولی برخی آن را بسیار زشت نشان می دهند.

وی فحشاء را ام الفساد دانست و بیان داشت: جامعه ای که دامنش آلوده باشد هیچ وقت نمی تواند به عزت و سعادت برسد.

امام جمعه موقت ساری در ادامه منکر را نیز عمل خلاف ارزشهای جامعه اسلامی برشمرد و گفت: معروف باید در جامعه اسلامی شکل بگیرد.

حجت الاسلام یوسف پور بقی را نیز تجاوزگری و تعدی به حقوق دیگران عنوان کرد و همچنین با بیان اینکه فحشاء از قوه شهوت نشات می گیرد، گفت: در فساد اخلاقی، انسانهای بی بند و بار به دنبال لکه دارکردن عفت و عصمت جامعه هستند.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه منکر از قوه غضب ریشه می گیرد، گفت: در منکر، انسان به دنبال قدرت طلبی، شکستن حرمت ها و ثروت اندوزی می باشد تا از این طریق موقعیتی بدست بیاورد.

حجت الاسلام یوسف پور تاکیدکرد: فحشاء، منکر و بقی از هوای نفسانی ریشه می گیرد و نشان از ضعف ایمان جامعه به خداوند است.  

امام جمعه موقت ساری همچنین ۲۶ دی ماه را سالروز فرار محمدرضا شاه در سال ۱۳۵۷ دانست و افزود : شاه تمام تلاش خود را برای فرونشاندن خروش مردم بکار بست ولی موفق نشد.

حجت الاسلام یوسف پور افزود: آمریکا وقتی متوجه شد که شاه قدرت خود را از دست داده است برای اینکه ایران را از دست ندهد از محمدرضا پهلوی خواست ایران را ترک کند.

وی با تاکید بر اینکه پس از فرار شاه فریاد الله اکبر در جامعه اسلامی طنین انداز شد، گفت : امام راحل نیز فرار شاه را مقدمه پیروزی دانستند.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه استکبار جهانی در طول ۳۵ سال تمام توان خود را برای سرنگونی انقلاب اسلامی به کار برد، اظهارداشت : به یاری خداوند در آستانه ۳۶ سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم.

حجت الاسلام یوسف پور همچنین ۲۷ دی ماه را سالگرد نواب صفوی دانست و اذعان داشت : قیام شهید نواب صفوی یک اسطوره در تاریخ کشور است و امروز نیز فریاد آن بزرگوار مثال زدنی است.

وی به نامگذاری ۲۹ دی ماه به عنوان روز غزه اشاره کرد و گفت : ایران اسلامی در راستای مبارزه با جرم و جنایت گام بر می دارد و این از وظایف جامعه علوی است.

کد N677907

وبگردی