آفتاب

استقبال آمریکا از اقدام پاکستان علیه شبکه حقاتی

استقبال آمریکا از اقدام پاکستان علیه شبکه حقاتی

وزارت خارجه آمریکا از اقدام پاکستان علیه شبکه حقانی استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، «ماری هارف» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، این اقدام (غیر قانونی شدن فعالیت شبکه حقانی در پاکستان) را گامی مهم به سوی نابودی تروریسم در پاکستان توصیف کرد.

مقام‌های پاکستان هنوز جزئیاتی در این باره ارائه نکرده‌اند اما به نوشته رسانه‌های این کشور، نام شبکه حقانی نیز در فهرست گروه‌ هایی است که قرار است غیرقانونی اعلام شوند.

مقامات اسلام‌ آباد این تصمیم را پس از آن گرفتند که وزارت خارجه آمریکا از «ملا فضل‌الله» رهبر القاعده پاکستان، به عنوان تروریست جهانی نام برد.

شبکه حقانی یک گروه شبه‌ نظامی در مناطق مرزی افغانستان و پاکستان است که عملیات‌هایی را علیه نیروهای ناتو، آمریکا و دولت افغانستان سازمان‌ دهی می‌کند.

رهبری این گروه که ارتباط بسیار نزدیکی با طالبان دارد، بر عهده جلال‌ الدین حقانی از رهبران مجاهدین افغان در دوران جنگ با شوروی و پسرش سراج‌ الدین حقانی است. مقر اصلی این شبکه دقیقاً معلوم نیست اما به نظر می‌رسد وزیرستان شمالی واقع در مناطق قبیله‌ ای پاکستان مهمترین پایگاه این شبکه باشد. این گروه در مناطق مختلف مرزی افغانستان به ویژه پکتیا، پکتیکا و خوست و پاکستان فعالیت دارد.

کد N677892

وبگردی