آفتاب
مراسم تحلیف 375 نفر از کارآموزان وکالت

نایب رئیس کانون مرکز: وکلا در مقابل روش غلط دیگران مقاومت کنند

نایب رئیس کانون مرکز: وکلا در مقابل روش غلط دیگران مقاومت کنند

نایب رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز خطاب به وکلا گفت: در راه خود ثابت قدم باشید و در مقابل راه و روش غلط دیگران مقاومت کنید.

نایب رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز خطاب به وکلا گفت: در راه خود ثابت قدم باشید و در مقابل راه و روش غلط دیگران مقاومت کنید.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسماعیل مصباح اسکویی در مراسم تحلیف کارآموزان وکالت که امروز برگزار شد، اظهار کرد: 441 نفر از کارآموزانی که دوره کارآموزی خود را تا 12 مردادماه تمام کرده بودند، دعوت شدند تا مدارک خود را تحویل کمیسیون کارآموزی بدهند و در سه روز متوالی یعنی از 2 تا 4 مهرماه امتحان کتبی دادند.

وی ادامه داد: از 28 مهر تا 25 آذرماه امتحانات شفاهی از کارآموزان بعمل آمد. از تعداد 441 نفر، 4 نفر در کلیه دروس غایب بودند و نهایتاً 403 نفر در اختبار شرکت کردند که 25 نفر مردود شدند و نهایتاً 375 نفر شامل 165 نفر زن و 210 نفر مرد توانستند امروز پروانه وکالت اخذ کنند.

مصباح اسکویی یادآور شد: شما وکلا قدم اول را برای زندگی خود زمانی برداشتید که در کنکور دانشکده حقوق شرکت کرده بودید و قدم دومتان این بود که در آزمون وکالت شرکت کردید. با پذیرش در آزمون ورودی کانون وکلا راه طولانی طی کردید. 18 ماه دوره کارآموزی را سپری کردید و مدتی نیز مشغول اختبار بودید. هرچند که امروز پایان دوره پرمرارت شما بود. ولی شروع یک دوره جدید و پرمسئولیت و مقدس است.

وی با اشاره به سوگندی که وکلا در مراسم تحلیف یاد می‌کنند، گفت: مراسم تحلیف شما با سوگند کلام‌الله مجید آغاز می‌شود و شما باید متن سوگندنامه را هر روز مرور کنید و شیوه زندگی و عملکردتان در چارچوب این سوگند باشد. زیرا کمتر مشاغلی را داریم که با سوگند کارشان آغاز شود.

نایب رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز ادامه داد: عباراتی مانند عدالت، احقاق حق، شرافت قضاوت و وکالت، احترام به مقامات قضایی و اصحاب دعوا و...، دوری از کینه‌توزی و شرافت شخصی وثیقه این قسم می‌شود و این سوگندنامه نباید تابلویی برای زینت دفاتر شما باشد. بلکه شما باید هر روز متن آن را بخوانید و مطالب آن را ملکه ذهن قرار دهید. چرا که تخلف از این سوگندنامه،‌ یکی از تخلفات سنگین انتظامی به شمار می‌رود.

مصباح اسکویی یادآور شد: دیده شده که از وکیل دادگستری به عنوان ابزار استفاده شده است. بنابراین از شما درخواست دارم که در راه خود ثابت قدم باشید و در مقابل راه و روش غلط دیگران مقاومت کنید.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی از محاکم از پذیرش کارآموزان خودداری می‌کنند در صورتی که کارآموزان مکلفند که در محاکم حضور داشته باشند و قضات هم باید آنها را بپذیرند. بنابراین بنده از آقای محمدی معاون رئیس کل دادگستری استان تهران خواهشمندم که به این موضوع رسیدگی کنند. چرا که این کار خلاف منظور قانون‌گذار است و از آقای محمدی خواهشمندیم که این موضوع را به سمع و نظر رئیس کل دادگستری استان تهران برسانند.

انتهای پیام

کد N677867

وبگردی