آفتاب
آیت‌الله علم‌الهدی:

ملت مسلمان باید با قدرت در برابر هتاکی به پیامبراسلام(ص) ایستادگی کنند

ملت مسلمان باید با قدرت در برابر هتاکی به پیامبراسلام(ص) ایستادگی کنند

مشهد- امام جمعه مشهد گفت: تنها صدور یک بیانیه توسط وزارت خارجه در توهین به پیامبر کفایت نمی‌کند و همه مسلمانان باید با حداکثر قدرت و صلابت در برابر این حرکت ایستادگی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر جمعه در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد گفت: امروز سالروز فرار شاه و سرآغاز سقوط استکبار جهانی است، وقتی این خبر را به امام(ره) دادند ایشان ۳ مرتبه تکبیر گفتند.

امام جمعه مشهد افزود: این تکبیر آنقدر اثر داشت که در شعاع آن بعد از ۳۵ سال عظمت این انقلاب به همه ثابت شد، بدبختی استکبار از روز ۲۶ دی ۵۷ آغاز شد یعنی همان زمانی که مزدور بی‌جیره و مواجب و سگ درباری کاخ سفید از این مملکت رانده شد.

وی ادامه داد: از همان روز آمریکا به این جمع‌بندی رسید که طلوع اسلام از افق این نظام و این انقلاب در روی کره‌زمین آغاز شده و اگر اسلام با این قدرت در دنیا حرکت کند سفره کفر و استکبار از روی کره‌زمین جمع خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه دشمنان، این انقلاب را یک حرکت کوچک می‌شمردند، اظهار کرد: آنها آن روز فکر می‌کردند که این حرکت با یک سرکوبی کوچک ممکن است نابود شود و به خاطر اینکه تصمیم‌گیری کشور را خود در دست بگیرند شاه را از ایران خارج کرده و فرمانده ناتو آمریکا را اختیاردار این کشور کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: آنها قصد داشتند تا نیروی ناتو را وارد کشور کنند اما وقتی چشم آن فرمانده به گارد شاهنشاهی افتاد گفت که دیگر لازم نیست تا نیرو وارد کنیم، آنها تصمیم داشتند که حتی اگر لازم باشد یک‌سوم این مملکت را بکشند اما نگذارند که این انقلاب پیروز شود.

خطیب جمعه مشهد اظهار داشت: از آن روز پشت سر هم و قدم به قدم در هر فتنه‌ای توطئه‌ای و هر تهاجم نظامی که برای سرکوب این انقلاب ایجاد کردند شکست خوردند، استکبار تجربه کرده است که این مساله قطعی است و به هیچ‌عنوان توان ضربه زدن به انقلاب ما را ندارد.

امام جمعه مشهد با اشاره به انتشار کاریکاتور توهین‌آمیز به پیامبر اکرم(ص) گفت: اخیرا آنها درصدد برآمدند تا بیایند خود اسلام را هدف قرار دهند و در رویارویی با خود پیامبر مبارزه کنند. جریان تکفیری تروریست یکی از این اهداف بود که توسط آن هم مسلمانان را براندازی کنند و هم اسلام را به عنوان یک دین خشن در دنیا معرفی کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه در حال شکست هستند اما اخیرا یک سناریوی دیگری را طراحی کردند.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: مجله شارلی ابدو یک کاریکاتور بر ضد پیامبر اسلام و همه انبیا منتشر کرده بود بین این کاریکاتور و این حوادث اخیر ارتباط وجود دارد، آنها این کشتار را در مجله راه انداختند تا توسط آن یک جریان اسلام‌هراسی را راه‌اندازی کنند اقدام این نشریه یک سناریوی فرانسوی‌صهیونیستی بود.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان داشت: در اثبات این موضوع چندین عامل وجود دارد، در کجای دنیا یک تروریست حرفه‌ای وقتی به عملیات می‌رود کارت شناسایی خود را در جیبش می‌گذارد و یا آنها گفتند که فرمانده یک زن بوده است، یک زنی را معرفی کردند که ناپدید است اما رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که این زن در همان تاریخ در ترکیه بوده و اصلا در آن روز در فرانسه حضور نداشته است.

وی با اشاره به راهپیمایی ضدتروریست تصریح کرد: آنها به این بهانه یک راهپیمایی ضدتروریست راه‌اندازی کردند و نتانیاهو، مرکل و نخست‌وزیر ملعون انگلیس در صف اول آن حضور داشتند، این کجا یک راهپیمایی ضدتروریستی است.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: بعد از آن راهپیمایی کاریکاتور پیامبر را در ۳ میلیون نسخه منتشر کرده و نخست‌وزیر فرانسه آن را در دست گرفت و از دفتر خود بیرون آمد همچنین ناوگان فرانسه را به سرزمین‌های اسلامی اعزام کردند تا یک موج اسلام‌هراسی را در دنیا مجدد ایجاد کند.

خطیب جمعه مشهد با اشاره به دیدار رهبری با مردم قم بیان کرد: رهبری در آن دیدار فرمودند که دشمن از دشمنی خود دست‌بردار نیست هنوز یک هفته از این سخن ایشان نگذشته بود که عملکرد تروریست‌پرور فرانسه با حمایت از آمریکا اجرا شد.

وی ادامه داد: آیا باید با این دشمن مذاکره کرد؟ یا حتی با آن به نتیجه رسید که او تحریم‌ها را بردارد و اقتصاد ما درست شود؟

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: ما نباید چشممان به دست دشمن باشد دشمن از هر روزنه‌ای که ما را آسیب‌پذیر ببیند از همان‌جا به ما حمله می‌کند چرا دشمن منابع و نفت ما نیست بلکه دشمن اسلام و دین ما است. رئیس‌جمهور آمریکا با تمام نفرت دست به کمر زده و ژست آقابالاسری می‌گیرد که تا ۱۵ سال دیگر ما ایران را در جهت صلح‌آمیز بودن انرژی هسته‌ای امتحان می‌کنیم و اگر مطمئن شدیم به تدریج تحریم‌ها را برمی‌داریم.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: عزیزان مذاکره‌کننده حاضر نشوند تا حیثیت اسلام از دست برود و در مقابل این حرکت زشت نسبت به توهین پیامبر باید حرکت قوی‌تری داشته باشند و نه اینکه فقط وزارت خارجه با صدور یک بیانیه آن را محکوم کند. همه مسلمانان باید با حداکثر قدرت و صلابت در برابر این حرکت بایستند.

مشکل اشتغال جوانان یک مساله فرهنگی است

آیت‌الله علم‌الهدی در بخشی از سخنانش با اشاره به مساله اشتغال جوانان گفت: وقتی تمام برنامه‌های مدیریتی این نظام را بررسی می‌کنیم می‌بینیم که کشور ما در حال توسعه است و به نیروی انسانی نیاز شدید دارد اما ۲ میلیون نفر جوان از خارج از کشور به ایران می‌آیند، کار می‌کنند پولدار می‌شوند اما جوانان ما بیکار هستند.

وی افزود: این مساله‌ای نیست که مردم توقع داشته باشند دستگاه‌های اقتصادی آن را حل کند. این توقعی بی جا و بی خود است. زمانی دستگاه‌های اقتصادی می‌توانند کارآمد باشند که فرهنگ اشتغال در کشور ما اصلاح شده باشد. اینکه یک عده جوان به دانشگاه می‌روند نه برای علم‌آموزی بلکه برای به دست آوردن یک ورق‌پاره، مدرک و استخدام در یک اداره دولتی این سبک زندگی اسلامی نیست.

وی افزود: حتی در خانواده‌هایی که فاقد امکانات مادی هستند صرفا برای اینکه جوانان آنان به دانشگاه بروند و یک مدرکی بگیرند برای آنها هزینه می‌کنند و متاسفانه این به عنوان یک فرهنگ در جامعه مطرح شده است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: کشاورزی ما مانند ۳۰۰ سال پیش اداره می‌شود با اینکه هزاران هزار مهندس کشاورزی داریم که یا در اداره‌ای منشی هستند یا میرزابنویس شده‌اند.

کد N677804

وبگردی