آفتاب

اجرای قوانین جدید مربوط به روابط تجاری و مسافرتی میان کوبا و آمریکا

اجرای قوانین جدید مربوط به روابط تجاری و مسافرتی میان کوبا و آمریکا

مقامات آمریکایی اعلام کردند، قوانین تجاری و مسافرتی که در جریان توافق تاریخی برای از سرگیری روابط میان دوکشور تسهیل شده اند، از امروز (جمعه) اجرایی می شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس این بسته قوانین که توسط وزارتخانه های تجارت و خزانه داری آمریکا اعلام شده اند، صادرات تجهیزات مخابراتی، کشاورزی و ساخت و ساز آمریکا به کوبا مجاز شده و شرکتهای هواپیمایی آمریکا اجازه می یابند که تعداد پروازهای خود به کوبا را فرا تر از پروازهای کنونی افزایش دهند.

همچنین این قوانین تسهیل شده به شهروندان آمریکایی اجازه می دهند تا از کارتهای اعتباری خود در کوبا استفاده کرده و همچنین شرکتهای تجاری نیز می توانند برخی تکنولوژی ها را به کوبا صادر کنند. بر اساس این قوانین آمریکایی ها می توانند از کوبا تا سقف 100 دلار نوشیدنی های الکلی و تنباکو از کوبا به آمریکا بیاورند. این به معنی آن است که ممنوعیت واردات سیگار از کوبا در آمریکا برداشته شده است.

این قوانین در راستای اجرای توافق تاریخی ماه گذشته میلادی به منظور از سرگیری روابط کوبا با آمریکا که از سال 1961 قطع شده بودند، هستند.

اگر چه با این قوانین تا حد زیادی از تحریمهای تجاری آمریکا علیه کوبا برداشته می شود اما تنها کنگره آمریکا می تواند این تحریم را به طور کامل بردارد.

چند روز پیش مقامات آمریکایی اظهار کردند که کوبا فرآیند آزادسازی 53 زندانی سیاسی مورد تقاضای آمریکا را به پایان رسانده و همه آنها را آزاد کرده است.

جاکوب لیو، وزیر خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اظهار داشت: با اجرای این قوانین تسهیل شده ما یک قدم به جایگزینی سیاستهای کهنه شده در قبال کوبا که دیگر کارایی ندارند نزدیک شده و سیاستی را به کار می گیریم که به تقویت آزادی سیاسی و اقتصادی برای مردم کوبا کمک می کند.

جاش ارنست، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید نیز گفت این تغییرات سریعا مردم آمریکا را قادر می سازد تا منابع بیشتری باری قدرتمند کردن مردم کوبا به منظور آنکه کمتر به اقتصاد دولتی متکی باشند به کار گیرند.

بر اساس قوانینی جدید، شهروندان آمریکایی می توانند بر اساس 12 دلیل مشخص بدون آن که مجوز ویژه از دولت آمریکا دریافت کنند به کوبا سفر کنند. همچنین کارتهای اعتباری آمریکایی در کوبا قابل استفاده بوده و شهروندان آمریکایی محدودیتی در زمینه خرج پول خود در هر روزی که در کوبا باشند نخواهند داشت.

شرایط برای شرکتهای آمریکایی به منظور صادرات تلفنهای همراه و نرم افزارهای کامپیوتری به کوبا و ارئه خدمات اینترنتی آسان تر می شود.

همچنین بر اساس این قوانین تغییر یافته سرمایه داران آمریکایی می توانند در برخی تجارتهای کوچک و فعالیتهای کشاورزی در کوبا سرمایه گذاری کنند.

انتهای پیام

کد N677792

وبگردی