آفتاب

اعزام بیش از 400 نظامی آمریکایی برای آموزش به تروریستهای سوری

اعزام بیش از 400 نظامی آمریکایی برای آموزش به تروریستهای سوری

یک سخنگوی پنتاگون اعلام کرد، ارتش آمریکا قصد دارد بیش از 400 سرباز خود را همراه با صدها پرسنل پشتیبانی با ادعای آموزش تروریست‌های سوری برای مبارزه با داعش به منطقه بفرستد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ارتش آمریکا اعلام نکرد که قرار است از چه پایگاهی این نیروها برای این ماموریت تامین شوند. به گفته سرهنگ استیو وارن، سخنگوی پنتاگون انتظار می رود ماموریت این گروه از سربازان آمریکایی در سایتهایی در خارج از خاک سوریه از بهار آینده آغاز شود.همچنین ترکیه، قطر و عربستان سعودی پیشنهاد داده اند که میزبان این ماموریت آموزشی سربازان آمریکایی باشند.

وارن به جزئیات بیشتری درباره تعداد سربازان اشاره نکرد در حالی که نخستین بار وبسایت آمریکایی "دیفنس وان" از این طرح آمریکا پرده برداشت.

این برنامه آموزشی بخشی از یک برنامه چند ساله باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا به منظور آنچه که به ادعای دولت وی متوقف کردن و عقب راندن تروریست‌های داعش از طریق وارد میدان کردن نیروهای محلی خوانده شده، می باشد.

پنتاگون برآورد کرده که می تواند در نخستین سال این برنامه می تواند بیش از 5000 نیرو را برای گروه های تروریستی سوریه آموزش داده و برای بازپس گیری مناطق شرق سوریه که در کنترل داعش قرار گرفته اند مجموعا به 15000 نیرو نیاز خواهد بود.

اوباما همچنین دستور داده که بیش از 3000 سرباز آمریکایی به آموزش و مشاوره دهی به نیروهای عراقی و کرد در مناطق مرزی عراق بپردازند.

انتهای پیام

کد N677754

وبگردی