آفتاب

نبیل قاووق:اقدام نشریه "شارلی ابدو" محکوم است /لبنانی‌ها در مقابله با تروریست‌ها متحد شوند

نبیل قاووق:اقدام نشریه "شارلی ابدو" محکوم است /لبنانی‌ها در مقابله با تروریست‌ها متحد شوند

معاون رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان ضمن اشاره به اینکه بازنشر کاریکاتورهای توهین آمیز درباره پیامبر اکرم (ص) از سوی نشریه "شارلی ابدو" احساسات تمامی مسلمانان را جریحه‌دار می‌کند، گفت: تنها اسرائیل است که از شر داعش و تکفیری‌ها در امان مانده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، "نبیل قاووق"، معاون رییس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در سخنانی تاکید کرد: این مساله که نشریه فرانسوی شارلی ابدو می‌خواهد با داعش مقابله و این گروه را به چالش بکشد، درست نیست بلکه ما می‌دانیم که این نشریه، گروه داعش و جبهه النصره همگی به پیامبر اکرم (ص) و جهان اسلام توهین می‌کنند و با این اهانت احساسات مسلمانان را جریحه‌دار کرده و جنایت‌هایی را علیه جهان اسلام مرتکب می‌شوند. در واقع نشریه شارلی ابدو با نشر کاریکاتورهای توهین‌امیز و داعش با جنایت‌های خود به پیامبر (ص) توهین می‌کنند.

قاووق خاطرنشان کرد: نشر دوباره کاریکاتورهای توهین‌آمیز از سوی نشریه شارلی ابدو دشمنی آشکاری علیه تمامی رسالت‌های آسمانی است و چالشی برای تمامی مسلمانان است. در واقع ما امروز با بزرگترین اهانت به پیامبر گرامی‌مان (ص) مواجه شده‌ایم.

قاووق گفت: جنایت‌های داعش و تکفیری‌ها از مرزها عبور کرده و تنها اسرائیل از شر آن در امان مانده است و در واقع تمامی دولت‌ها، مردم و ارتش‌های منطقه به جز اسرائیل از سوی تروریسم تفکیری هدف قرار گرفته‌اند.

وی افزود: انفجارهایی در پاکستان تا افغانستان رخ می‌دهد و به عراق، سوریه، لبنان، مصر، سومالی، لیبی و تونس می‌رسد و تنها اسرائیل است که از این انفجارها در امان مانده است.

قاووق تاکید کرد: تفکیری‌ها و تروریست‌ها دشمنی آشکاری را علیه لبنان آغاز کرده‌اند و این حقیقتی است که نمی‌توان آن را انکار کرد. داعش و جبهه النصره در مرزها حضور دارد و با مردم، کشور و مقاومت لبنان می‌جنگند.

وی گفت: لبنانی‌ها برای مقابله با این دشمن تکفیری باید با هم متحد شوند و این وظیفه‌ای ملی برای ماست. ما همچنین باید برای حفظ لبنان در برابر فتنه و برای ایجاد ثبات در کشور با هم گفت‌وگو و مذاکره کنیم.

انتهای پیام

کد N677734

وبگردی