آفتاب

طرح مشترک آمریکا و انگلیس برای مقابله با حملات سایبری

طرح مشترک آمریکا و انگلیس برای مقابله با حملات سایبری

آمریکا و انگلیس قصد دارند یک رزمایش مشترک مقابله با حملات سایبری را در راستای طرح دفاع مشترک جدیدی برای مقابله با مجرمان اینترنتی برگزار کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دفتر نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد، قرار است نخستین دور از این رزمایش مشترک سایبری اواخر سال جاری میلادی برگزار شود و در جریان آن حمله ای طراحی شده علیه بخش مالی اجرا خواهد شد.

این اقدام مشترک بی سابقه پس از مذاکراتی که دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس با باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا انجام داد اعلام شد.

بنا بر اعلام دفتر نخست‌وزیر انگلیس، ماموران شرکت‌کننده در این رزمایش مقابله با حملات سایبری همچنین قرار است در "کانون‌های سایبری" در هر دوسوی اقیانوس اطلس با یکدیگر همکاری کنند. این کانون‌ها که محل همکاری دو سازمان پلیس آمریکا و آژانس اطلاعات داخلی انگلیس موسوم به ام آی 5 است برای نخستین بار است که از سوی لندن به منظور مشارکت با یک کشور دیگر در این زمینه ایجاد شده اند. هدف از ایجاد این کانون‌ها تقویت جریان اطلاعات میان انگلیس و آمریکا درباره تهدیدات است.

این طرح مشترک همکاری سایبری میان لندن و واشنگتن پس از آن به اجرا در می آید که اخیرا حملاتی سایبری علیه شرکت فیلمسازی سونی پیکچرز آمریکا و فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اجرا شدند.

دیوید کامرون در دیدار با اوباما اظهار کرد: حملات سایبری یکی از بزرگترین تهدیدات عصر مدرن که ما با آن روبرو هستیم، هستند.

به گفته دفتر نخست وزیر انگلیس در نخستین رزمایش سایبری میان انگلیس و آمریکا حملاتی مجازی علیه بانک انگلستان و دیگر بانکهای تجاری این کشور و همچنین علیه مرکز مالی لندن و بازار بورس وال استریت انجام شده و به دنبال آن نیز رزمایشهایی به منظور آزمودن امنیت سایبری زیرساختهای حیاتی ملی انجام خواهد شد. همچنین بودجه ای نیز قرار است صرف آموزش نسل بعدی ماموران سایبری شود.

دیوید کامرون همچنین تصریح کرد که انگلیس آماده مقابله با یک حمله سایبری است و آژانس امنیتی GCHQ دانش کارشناسی وسیعی در این زمینه دارد اما با این حال باید تلاشهای بیشتری انجام شود.

وی افزود: این یک علامت واقعی است مبنی بر این که زمان آن رسیده که تلاشهای خود را در حوزه سایبری تقویت کنیم. مساله مربوط به حفظ اطلاعات مردم، دارایی های مردم است و این حملات تبعاتی واقعی بر موفقیت مردم خواهند داشت.

همچنین رهبران آمریکا و انگلیس در دیدارهای خود که طی دیروز و امروز انجام شدند بر مساله اقتصاد جهانی نیز تمرکز کردند و به مساله مبارزه با بیماری ابولا نیز پرداختند.

نخست وزیر انگلیس سفری دو روزه به آمریکا داشته و احتمالا این آخرین سفر او به واشنگتن پیش از انتخابات سراسری ماه مه انگلیس خواهد بود.

انتهای پیام

کد N677702

وبگردی