آفتاب
رئیس مجمع نمایندگان مازندران:

بانک‌ها در ضرر سرمایه‌گذاران شریک شوند

بانک‌ها در ضرر سرمایه‌گذاران شریک شوند

رئیس مجمع نمایندگان مازندران گفت: وقتی بانک‌ها در سرمایه‌گذاری با واحدهای تولیدی مشارکت می کنند باید در ضرر آنها هم شریک باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران کمال علیپور در نشستی گفت: در مجموع میزان استفاده از منابع نفتی در لایحه بودجه سال 94 کل کشور حدود 87 هزار میلیارد تومان برآورد شده که میزان استفاده از منابع نفتی در این لایحه بودجه نشان می دهد، وابستگی بودجه سال آینده به درآمد نفت 3/36 درصد است.

وی افزود: دیروز هر بشکه نفت 42 دلار فروش رفته و ما باید اتکا به نفت را کمتر کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به این‌که چگونه می‌توان مشکلات سرمایه‌گذاران تولیدی و صنعتی مازندران را حل کرد، گفت: وقتی بانک‌ها در سرمایه‌گذاری با واحدهای تولیدی مشارکت می کنند باید در ضرر آنها هم شریک باشند.

وی افزود: امروز کارشناسان شما تضامین بانکی واحدهای تولیدی را به یک سوم قیمت واقعی لحاظ می‌کنند و به محض احساس ورشکستگی بنگاه‌ها آن تضامین بانکی را به کمترین قیمت به مالکیت خود درمی‌آورند.

در ادامه سید رمضان شجاعی کیاسری نماینده مردم ساری گفت: مازندران دارای شرکت‌های سرمایه گذاری خوبی است و ما برای توسعه و قوام انها باید حمایت ها را ادامه دهیم.

وی از مدیر عامل بانک ملی ایران خواست: اختیاراتی که در حیطه بزرگترین بانک جهان اسلام است به مدیر شعب بانک ملی استان مازندران واگذار کند تا این مسئول در زمینه استمهال و بحث سرمایه در گردش و اجرایی نکردن معوقات و تسریع در عملیات بانکی و... در سریع ترین زمان اقدام کند.

شجاعی با بیان این‌که مازندران نسبت به سایر استان ها در بخش صنعت 20 سال عقب ماندگی دارد، افزود: مدیر شعب بانک ملی استان مازندران با مطالعه و تحقیق واحدهای تولیدی واجد شرایط تسهیلات را شناسایی و حمایت کنند تا آنان به ثبات برسند که در غیر این صورت همگی متضرر خواهیم شد.

وی با تشکر از ارایه سند مالکیت در شهرک های صنعتی ، افزود: فشارهای زیادی به برخی واحدهای تولیدی وارد شده به طوری که نه تنها خود در مسیر تولیدی قدم نمی گذارند بلکه دیگران را هم نسبت آن نهی می کنند.

انتهای پیام

کد N677618

وبگردی