آفتاب
وزیر امور خارجه آلمان:

مذاکرات هسته‌ای ایران در مرحله حساسی قرار دارد

مذاکرات هسته‌ای ایران در مرحله حساسی قرار دارد

وزیر امور خارجه آلمان با تاکید بر اینکه ما اکنون در مرحله حساسی قرار داریم، گفت: نباید دیگر ضرب‌الأجلی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران از دست داه شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، و به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در برلین پیش از دیدار دوجانبه در نشست مطبوعاتی شرکت کردند.

وزیر خارجه آلمان ادامه داد: ما باید از پنجره زمانی که به تازگی گشوده شده است استفاده کنیم و همه آنچه که برای دستیابی به راه‌حل لازم است را انجام دهیم.

اشتاین مایر اضافه کرد: ما توافق موقت را برای دو بار تمدید کرده‌ایم. اما ما در آخرین دیدار توافق کردیم و به این درک مشترک دست یافته‌ایم که دیگر نباید تمدیدی انجام بگیرد.

وی افزود: ابهامات موجود درباره مسیر ایران به سمت سلاح‌های هسته‌ای باید به پایان برسد. در مقابل باید تحریم‌ها به صورت دایمی، راستی‌آزمایی و گام به گام برداشته شود. چنین اتفاقی می‌تواند اعتماد را میان طرفین ایجاد کند که در حال حاضر با بحران‌ها و درگیری‌هایی مانند تهدید ناشی از دولت اسلامی (داعش) در عراق و سوریه مواجه هستند.

همچنین ظریف گفت: ما 11 سال را از دست داده‌ایم و شرایط بهتر نشده است. به همین دلیل است که ما باید از این فرصت برای دستیابی به عدالت، صلح و امنیت استفاده کنیم. من مطمئنم ما می‌توانیم به این هدف دست یابیم.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان روز چهارشنبه با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در ژنو گفت‌وگوهای فشرده و جدی نزدیک به شش ساعت داشت و همچنین روز پنج‌شنبه به برلین سفر کرد و با همتای آلمانی‌اش دیدار و گفت‌وگو کرد. مقصد بعدی وی پاریس است که در آنجا لوران فابیوس همتای فرانسوی‌اش دیدار و گفت‌وگو می‌کند. از آنجایی که جان کری نیز امروز در پاریس به سر می‌برد امکان دیدار دوباره وزرای خارجه ایران و آمریکا در پاریس وجود دارد که وزیر امور خارجه آمریکا از احتمال دیدارش با ظریف در پاریس خبر داده است.

انتهای پیام

کد N677596

وبگردی