آفتاب
گزارش مهر از همایش سراسری اصلاح‌طلبان؛

همایشی برای توهین به نمایندگان ملت، شورای نگهبان و حمایت از فتنه گران

همایشی برای توهین به نمایندگان ملت، شورای نگهبان و حمایت از فتنه گران

همایش انتخاباتی اصلاح‌طلبان عصر پنجشنبه(25 دی‌ماه) با محوریت رفع حصر سران و محکومین فتنه88، توهین به نمایندگان مجلس و حمله به شورای نگهبان در کانون توحید تهران برگزار شد.

خبرگزاری مهر- گروه سیاسی:

به گزارش خبرنگار مهر عصر روز 25 دی ماه(پنجشنبه) در میدان توحید- خیابان پرچم- مسجد و «کانون توحید»، که یکی از مجموعه های تحت نظر دفتر آیت‌الله موسوی اردبیلی هست، همایشی برگزار می‌شد با عنوان «همایش سراسری اصلاح‌طلبان».

این همایش به همت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بود و بنا بر ادعای مسئولین برگزاری همایش در نشست خبری 22 دی(دوشنبه) که در دفتر حزب اراده ملت تشکیل شد، این همایش پس از 6 سال پیگیری اصلاح‌طلبان در حال برگزاری است؛ این در حالی است که احزاب اصلاح‌طلبی همچون حزب مردم‌سالاری- یکی از احزاب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات- در سال‌های اخیر کنگره‌ها و همایش‌های مختلفی بخصوص در ایام انتخابات 92 برگزار کرده بودند.

ساعت 13 پنجشنبه زمانی بود که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برای آغاز این مراسم اعلام کرد. کارت‌های خبرنگاران هم در روز نشست خبری توزیع شده بود و به دلیل محدودیت فضای سالن کانون توحید، اعلام شد که از پذیرش بیش از یک خبرنگار به این همایش جلوگیری می‌کنیم.

اعضای دفاتر استانی احزاب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، شورای مرکزی این احزاب و همچنین برخی فعالین سیاسی اصلاح‌طلب اعم از حقوقی و حقیقی از جمله میهمانان این همایش بودند.

در بدو ورود به مجموعه کانون توحید، با میهمانان و خبرنگارانی مواجه می‌شدیم که بطور ایستاده انتظار اجازه ورود به سالن از سوی برگزار کنندگان همایش را می‌کشیدند. هر خبرنگار و میهمانی که کارت دعوت نداشت از ورودش به سالن جلوگیری می‌شد تا جایی که حتی برخی خبرنگاران رسانه‌های اصلاح‌طلب از فضای امنیتی که در بدو ورود به سالن همایش– که عمدتا از حامیان دولت بودند- وجود داشت به تنگ آمده بودند و اعتراض می‌کردند.

امنیتی‌سازی همایش با توجیه برقراری نظم/ پخش نوار صوتی قرآن از بلندگوهای سالن

خبرنگاران پس از ارائه کارت میهمان، به لابی سالن همایش هدایت می‌شدند و آنجا نیز الزاما با ارائه کارت خبرنگاری، نام و شماره تلفن‌شان در لیستی ثبت می‌شد و سپس کارتی با عنوان «خبرنگار» و همچنین پوشه‌ای که محتوای سین برنامه بود، به آنها داده می‌شد. پس از ورود به سالن همایش نیز در انتهای سالن قسمتی مشخص برای خبرنگار اختصاص یافته بود که الزاما خبرنگاران باید در همان محل تعیین شده می‌نشستند. مشاهده چنین فضایی برای همایش اصلاح‌طلبان که عموما از حامیان دولت نیز بودند، این مهم را به اذهان متبادر می‌کرد که «فضای امنیتی دولت یازدهم» به همایش حامیانش نیز سرایت کرده است.

مطابق سین برنامه که توسط برگزارکنندگان در ابتدای جلسه ارائه شده بود، شروع برنامه با تلاوت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی همراه بود و سپس با سخنرانی احمد حکیمی‌پور رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و همچنین رحمانقلی قلی‌زاده دبیر همایش ادامه می‌یافت.

در ابتدای برنامه قلی‌زاده دبیر همایش که به عنوان مجری این نشست نیز محسوب می‌شد، از قاری محترم قرآن دعوت کرد تا برای تلاوت چند از آیات قرآن به پشت تریبون بیاید که در نهایت به دلیل عدم برنامه‌ریزی برگزار کنندگان همایش نسبت به دعوت قاری قرآن، قرآن از طریق نواری صوتی از بلندگوهای سالن پخش شد.

پس از پخش قرآن از بلندگوهای سالن، سرود جمهوری اسلامی ایران نیز پخش شد و سپس نوبت به سخنرانی رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات رسید. در این میان میهمانان همایش همچون محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان و همچنین برخی دبیران کل احزاب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات وارد سالن شدند.

دبیر همایش: متعهد شدیم سخنان ضد امنیتی، خلاف عرف و غیر قانونی در این همایش نگوییم

حکیمی‌پور در ابتدای سخنان خود گفت:«فعالیت‌های حقوقی اصلاح‌طلبان در چارچوب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات سامان پیدا می‌کند و این همایش شروعی امیدوارکننده برای اصلاح‌طلبان خواهد بود»

پس از سخنرانی حکیمی‌پور، رحمانقلی قلی‌زاده به عنوان دبیر همایش و همچنین دبیر کل مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی به پشت تریبون رفت و با بیان اینکه «500 نفر از اعضای شورای مرکزی گروه‌های 20 گانه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در این همایش دعوت شده‌اند» اظهار داشت: «امیدواریم بتوانیم در سال آینده همایشی جامع‌تر با همکاری و حضور احزاب و شخصیت‌های اصلاح‌طلب عضو و غیر عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برگزار کنیم».

قلی زاده همچنین اعلام کرد: «ما از شخصیت‌های مختلفی همچون آیت‌الله هاشمی، سیدمحمد خاتمی، ناطق نوری، علی مطهری، محمدرضا باهنر برای حضور در این همایش دعوت کردیم که نهایتا آیت‌الله هاشمی و سیدمحمد خاتمی با اعلام عدم حضور در این مراسم پیامی را به این همایش ارسال کردند».

وی همچنین تاکید کرد: «ما متعهد شده‌ایم که هیچ سخن و اقدام خلاف عرف، غیر قانونی و ضد امنیتی در این همایش گفته نشود»

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: مسئولین کشور موجب محدودیت حق انتخاب مردم نشوند!!

با پایان یافتن سخنان دبیر همایش، کلیپی صوتی «ای ایران ای مرز پر گوهر» با صدای مرحوم بنان از بلندگوهای سالن پخش شد و حاضرین در سالن، آواز مرحوم بنان را بصورت ایستاده همخوانی کردند.

پس از پخش کلیپ نوبت به قرائت پیام کتبی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به این همایش رسید که قلی‌زاده از «علی حسینی سخنگوی حزب اسلامی کار» خواست تا برای قرائت این پیام به پشت تریبون بیاید.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در این پیام با طرح سخنانی تامل برانگیز تاکید کرد: «ضرورت دارد مسئولین کشور از اعمال شیوه‌هایی که موجب محدودیت حق انتخاب مردم و گردش آزاد و قانونمند قدرت می‌شود خودداری کرده و خود را مکلف به اجرای قانون و حفظ حق انتخاب آزاد بدانند».

وی همچنین در پیام خود گفت: «ضرورت دارد بر اجرای تام و تمام همه‌ اصول قانون اساسی از جمله فصل سوم آن که مربوط به حقوق ملت است تأکید شود و از گرایش‌هایی تقلیل‌گرایانه و اجرای حداقلی قانون اساسی پرهیز شود».

پیام بعدی، پیام سیدمحمد خاتمی رئیس‌جمهور اسبق بود که توسط ژاله فرامرزیان دبیر کل انجمن روزنامه نگاران زن قرائت شد. خاتمی در این پیام با تقدیر از شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به «شورایی که در همه فراز و نشیب‌ها و طوفان‌ها با سعه صدر، چراغ اصلاح‌طلبی را روشن نگه داشته است» گفت:« خداوند منان را سپاسگزاریم که در دولت تدبیر و امید زمینه گردهم آمدن این جمع با رویکرد نزدیک‌تر کردن دل‌ها و زمینه‌سازی برای حضور و مشارکت گروه‌ها و تشکل‌ها و به طور کلی مردم در عرصه سرنوشت فراهم آمده است».

درخواست رفع حصر سران فتنه توسط عارف

اولین سخنران بعد از اتمام قرائت پیام خاتمی، محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان بود بود که با تشویق حضار سخنرانی خود را آغاز کرد.

وی در ابتدای سخنان خود به بازی تیم ملی فوتبال ایران با تیم ملی قطر در بازی‌های جام ملت‌های آسیا اشاره کرد و گفت:«هم اکنون به من خبر رسیده است که ایران یک بر صفر از تیم ملی قطر جلو افتاده است و امیدواریم این بازی به سود تیم ملی کشورمان پایان یابد». این جملات عارف با تشویق‌های مکرر حاضرین همراه شد.

این فعال اصلاح‌طلب همچنین به حصر موسوی و کروبی و رهنورد(سران فتنه) اشاره و تاکید کرد: «امیدواریم با تدبیر مسائلی که می‌تواند به ایجاد همنوایی و انسجام ملی نظیر مساله حبس به ما کمک کند را با درایت و همچنین از طریق مراجع ذی ربط و قانونی حل و فصل کنیم»

. در این میان نیز حاضرین در سالن، سران فتنه و محکومین فتنه 88 را به طور ممتد تشویق کردند.

درخواست صلوات نماینده دولت روحانی برای رفع حصر سران فتنه/ نماینده دولت: خاتمی رهبر فرزانه اصلاحات است!

با پایان یافتن سخنان عارف نوبت به سخنرانی «زهرا شجاعی» به عنوان نماینده ای از زنان دولت یازدهم رسید. شجاعی در سخنان خود که از سیدمحمد خاتمی با عنوان «رهبر فرزانه اصلاحات» یاد می‌کرد گفت:«آرزو داشتم که بجای بنده بانویی دیگر که سیاستمدار، هنرمند، قرآن پژوه، دانشمند، فرهیخته، یعنی خانم رهنورد در اینجا حضور می‌داشت و پیام زن مسلمان را به شما اعلام می‌کرد».

نماینده دولت یازدهم همچنین از حاضرین جلسه خواست تا برای آزادی محصورین در حصر(سران فتنه) صلوات بفرستند.

در جریان سخنان زهرا شجاعی نماینده زنان دولت روحانی، عارف سالن همایش را ترک کرد و در جمع خبرنگاران قرار گرفت و با تکرار مساله حصر سران فتنه گفت:«ما باید با همه بخش‌های حاکمیت و دولت تعامل داشته باشیم و امیدوارم از طریق شورای عالی امنیت ملی مساله حصر هرچه زودتر حل و فصل شود».

وی همچنین با حمایت از سخنان علی مطهری در مورد حمایت از سران فتنه تاکید کرد:«من از ناتمام گذاشتن نطق آقای مطهری در مجلس تاسف خوردم؛ ما از مجلس می‌خواهیم که نمایندگان آن بتوانند براساس آیین‌نامه داخلی نقطه نظرات خود را بیان کنند».

تهدیدات وزیر کشور اصلاحات به برخی جریان‌های درون اصلاحات؛ «تسویه‌تان می‌کنیم»

موسوی‌لاری در ادامه این برنامه در سخنان خود با حمله به اصولگرایان و با بیان اینکه «روش حذفی جریان افراطی اصولگرایی جواب نداده است» گفت: «جریان رقیب به جایی اینکه از افراطی‌ها دعوت کنند تا در همایش‌های آنها سخنرانی کنند، با مردم و روشنفکران صحبت کنند».

وی همچنین خطاب به برخی افراد که قصد جدا شدن از خط اصلاحات را دارند گفت:« کسانی که بخواهند راه را عوضی بروند بدانند که جریان اصلاحات با آنها تسویه می‌کند چرا که ما هم راه را می‌دانیم و هم راه رفتن را».

صادق خرازی با عصای دو رنگ سیاه و قهوه‌ای آمد و در ردیف‌های ابتدایی سالن نشانده نشد

«سیدمحمدصادق خرازی» رئیس شورای مرکزی حزب تازه تاسیس ندای ایرانیان نیز در اواسط برنامه با همراهی «مجید فراهانی» دبیرکل موقت حزب ندا، با عصای دورنگ قهوه‌ای و سیاه خود، از در اصلی سالن همایش وارد شد و در انتهای سالن نشست. عدم جایابی برگزار کنندگان همایش در ردیف‌های ابتدایی سالن برای خرازی، مخالفت اصلاح‌طلبان نسل اول و سنتی را با تشکیل حزب ندای ایرانیان به ذهن‌ها متبادر می‌کرد.

خرازی در انتهای سالن در حلقه خبرنگاران قرار گرفت و به سوالات آنها پاسخ داد.

وی در جمع خبرنگاران «انتخابات آینده را دو قطبی ارزیابی کرد» و گفت: «اگر شورای نگهبان انصاف به خرج دهد حتماً اصلاحات برنده انتخابات آینده است».

وی در واکنش به مخالفت ها با تاسیس ندای ایرانیان در درون جبهه اصلاحات تاکید کرد: «تندروی‌ها باید از اصلاح‌طلبی خارج شود، زیرا معتقدم اصلاحات در سرزمین اعتدال متولد می‌شود».

حمله تند کواکبیان به نمایندگان مجلس

در ادامه برنامه «مصطفی کواکبیان» به عنوان دبیر کل حزب مردم‌سالاری سومین سخنران این مراسم بود.

وی با سخنانی تند علیه نمایندگان مجلس نهم و بیان اینکه «ما در مجلس آینده کرسی‌های اکثریتی را نمی‌خواهیم بلکه 290 کرسی مجلس را می‌خواهیم» گفت: «ما مجلسی را می‌خواهیم که دیگر مانع سخنان علی مطهری‌ها نشود».

وی همچنین به مانند عارف به موضوع حصر سران فتنه اشاره کرد و گفت:«ما تقاضای محاکمه حصرشدگان را نداریم بلکه تقاضای ما بر رفع حصر است و از مسئولین نظام خصوصا رئیس‌جمهور تقاضا داریم بر اساس قانون اساسی به این کار مبادرت بورزند».

کواکبیان در ادامه با ایراد مطابی تند درخصوص نمایندگان فعلی مجلس گفت: «ما باید با همکاری شورای هماهنگی اصلاحات از مجلسی که یک عده افراطی در آن جاخوش کردند، یک خانه تکانی حسابی صورت دهیم».

نماینده سابق مجلس همچنین با طرح سخنانی هیجانی که تشویق‌های پیاپی حاضرین را به همراه می‌آورد گفت:«ما از دولت می‌خواهیم که فرمانداران احمدی‌نژادی را برکنار بکند؛ ما اعتقادمان این است که با جابجایی‌ها کار درست نمی‌شود».

تفسیر هادی خامنه‌ای از «حق الناس» با هجمه به شورای نگهبان

پس از سخنان تند کواکبیان نسبت به نمایندگان مجلس و همچنین مطالبه غیر قانونی رفع حصر بدون محاکمه، نوبت به سخنرانی «سیدهادی خامنه‌ای» دبیر کل مجمع نیروهای خط امام رسید. وی مجددا همچون دیگر سخنرانان پیشین خود از علی مطهری بواسطه نطق جنجال برانگیزش در مجلس حمایت کرد و گفت:«هر کسی به اصول اصلاحات معتقد باشد اصلاح‌طلب است کسانی که شجاعت و شهامت پیگیری خواسته‌های اصلاح‌طلبی را دارند اصلاح طلب هستند. بنابراین باید کسانی مانند علی مطهری را اصلاح طلب خواند».

این سخنان دبیر کل مجمع نیروهای خط امام با تشویق ممتد حاضرین در جلسه مواجه شد؛ (هادی خامنه ای در ابتدای سخنان خود از حاضرین خواست تا از سوت و کف در میانه سخنانش خودداری کنند).

وی همچنین در ادامه سخنان خود با حمله به شورای نگهبان و با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر حق الناس بودن رای مردم گفت:«وقتی کسانی که مرا قبول ندارند در انتخابات می‌توانند شرکت کنند یعنی ممیزین نباید بیش از حد در صلاحیت سلایق مردم دخالت کنند و به جای مردم تصمیم بگیرند».

هجمه هادی خامنه‌ای به نهاد نظارتی شورای نگهبان نیز به مذاق شرکت کنندگان همایش خوش آمد و تشویق‌های پی در پی آنان را به همراه داشت.

تقدیر و حمایت راکعی از سران فتنه و محکومین امنیتی/ دبیر همایش: در موضوع صحبت کنید

«فاطمه راکعی»، نماینده مجلس ششم به عنوان دبیرکل زنان نواندیش سخنران بعدی این مراسم بود.

وی در ابتدای سخنان علیرغم تذکرهای پی در پی دبیر همایش، که از وی می‌خواست در موضوع صحبت کند، خواستار رفع حصر سران فتنه و محکومین امنیتی سال 88 شد و با نام بردن از کسانی همچون زهرا رهنورد، مصطفی تاج‌زاده و محسن میردامادی اعتراض قلی‌زاده مجری و دبیر همایش و همچنین تشویق‌های شرکت کنندگان مراسم را به همراه آورد.

قلی زاده از راکعی خواست به سخنان خود در خصوص سهم زنان در فعالیت های سیاسی بپردازد که مورد اعتراض راکعی قرار گرفت.

وی همچنین در ادامه با طرح سخنانی هیجانی به حمایت از نطق جنجالی و پرابهام علی مطهری پرداخت.

سخنان تامل برانگیز محسن رهامی با تشبیه جمهوری اسلامی با نظام‌های مرتجع منطقه/ تهدید رهامی به تحریم انتخابات

پس از سخنان راکعی، محسن رهامی رئیس کمیته شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و دبیر انجمن مدرسین دانشگاهها رسید. رهامی در سخنان خود از هیچ حمله به نهاد نظارتی شورای نگهبان و ایجاد تردید و شبهه در روند بررسی صلاحیت‌ها دریغ نکرد و گفت:« شورای نگهبان نباید به غربالگری رای مردم بپردازد٬ چراکه غربالگری کار مردم است نه آنکه ته‌مانده‌ غربال‌ها به مردم معرفی شود».

وی همچنین بصورت غیر مستقیم به شورای نگهبان هشدار داد:«نباید امید مردم را از صندوق رای ناامید کرد چراکه ممکن است بحران‌هایی همانند سوریه در کشور پیش بیاید».

وی با تشبیهی غیر منصفانه، نظام جمهوری اسلامی را برخی کشورهای مرتجع منطقه مقایسه کرد و گفت: «کشورهایی که شرایطی مانند سوریه برایشان پیش می‌آید با سلاح با مردم خود سخن گفته اند نه با صندوق رای؛ این روش تاکنون جواب نداده است».

رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با طرح ادعایی، نحوه بررسی صلاحیت توسط شورای نگهبان را خلاف قانون اساسی دانست و گفت: «در هیج جای قانونی اساسی بررسی صلاحیت ها به شکلی فعلی توسط شورای نگهبان نیامده است».

رهامی همچنین در سخنانی تامل برانگیز خطاب به حاضرین جلسه گفت: «اگر می‌خواهید این ذلت و خواری که در این هشت سال به مردم تحمیل شد، تحمیل نشود باید از همه کسانی که زیر چتر اصلاحات هستند اعم از "خاتمی‌چی‌ها"،"هاشمی‌چی‌ها" و "عارف‌چی‌ها"، یک لیست واحد بیرون بیاید».

رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات همچنین با تهدید شورای نگهبان مبنی بر تحریم انتخابات توسط اصلاح‌طلبان گفت: «ما باید سیاست های کلی انتخاباتی خود را در تهران مشخص کنیم و ببینیم آیا به هرقیمتی باید در انتخابات شرکت کنیم؛ اگر رد صلاحیت ها گسترده باشد در انتخابات شرکت نمی‌کنیم».

رهامی همچنین در سخنان خود به رفع حصر سران فتنه اشاره کرد که با کف و سوت حاضران در سالن همراه شد.

توهین بی سابقه به نمایندگان و نایب رئیس مجلس توسط منتجب‌نیا؛ «نایب رئیس مجلس را در مقابل مردم محاکمه کنید»

رسول منتجب‌نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی از جمله آخرین سخنرانان این همایش بود که سخنان خود را با یادآوری یاد مهدی کروبی(از سران فتنه) آغاز کرد و گفت:«من نمی‌خواستم در این همایش سخنرانی کنم اما به من گفتند به صورت نمادین از طرف دبیرکل حزب اعتماد ملی صحبت کن تا یاد وی(کروبی) زنده بماند»

این سخن منتجب نیا با استقبال شرکت کنندگان مواجه شد و تشویق های پی در پی را به همراه داشت.

منتجب نیا همچنین در سخنان خود با اعلام حمایت از نطق علی مطهری، نمایندگان مجلس را متهم به قانون شکنی کرد و گفت:«اعمال ضد قانون و ضد اخلاق نمایندگان مجلس و قانون شکنی رئیس وقت مجلس(نایب رئیس مجلس) را محکوم می‌کنیم – تشویق حاضرین- و آرزو می‌کنیم که ای کاش یک مرجعی بود که این نمایندگان جسور متهتک به این شخصیت(علی مطهری) و این نایب رئیس( حجت‌الاسلام ابوترابی فرد) قانون شکن مجلس را در حضور مردم محاکمه می‌کرد- تشویق و کف و سوت حاضرین-»  

در جریان این همایش نمایندگانی از دیگر تشکل‌های عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نیز سخنرای کردند.

تقدیر از بانوی سبز ایران و تکرار ادعای تقلب در انتخابات 88 توسط مهدی خزعلی

در پایان این همایش با حضور همسران شهید باکری و همت و همچنین از حضور فخرالسادات محتشمی‌پور، همسر مصطفی تاج‌زاده(از محکومین در بند فتنه 88) –در این همایش از فخرالسادات محتشمی پور با عنوان بانوی سبز ایران یاد شد- تقدیر بعمل آمد.

همچنین پس از پایان این همایش بیانیه پایانی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نیز قرائت شد.

مهدی خزعلی از محکومین فتنه 88 که سوابق کیفری متعددی نیز دارد، در حاشیه این همایش در حلقه‌های مختلف حاضرین قرار می‌گرفت و ادعای تقلب فتنه‌گران 88 را تکرار می‌کرد و ادعا داشت:«از سوی نظام علیه اصلاح طلبان و رای مردم کودتا صورت گرفته است».

این همایش با حضور دبیران کل احزاب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و همچنین شخصیت‌های حقیقی در جریان اصلاحات همچون«عبدالواحد موسوی لاری، ابراهیم اصغرزاده(از دانشجویان پشیمان پیرو خط امام از تسخیر لانه جاسوسی!)، مهدی خزعلی از محکومیت فتنه 88، شهربانو امانی، جهانبخش خانجانی، علی تاجرنیا، محمدرضا عارف، مجید محتشمی، علی شکوری راد، سیدمحمدصادق خرازی، مجید فراهانی، همسران شهید باکری و همت، فخرالساداتا محتشمی پور، مجید محتشمی و دیگر فعالین سیاسی اصلاح‌طلب» برگزار شد.

حمایت ضد انقلاب از مطالب مطرح شده در همایش سراسری اصلاح‌طلبان

همچنین شایان ذکر است که سایت‌ها و رسانه‌های ضد انقلاب همچون «بی بی سی فارسی»، «سایت کلمه» وابسته به نزدیکان به سران فتنه، «سایت جرس»، «روزآنلاین»، «العربیه فارسی» به استقبال از سخنان سخنرانان همایش سراسری اصلاح‌طلبان در توهین به شورای نگهبان، نمایندگان مجلس و حمایت از رفع حصر و تطهیر سران فتنه رفتند.

کد N677583

وبگردی