آفتاب

دیپلمات روسیه: مذاکرات مسکو- اتحادیه اروپا ادامه می‌یابد

دیپلمات روسیه: مذاکرات مسکو- اتحادیه اروپا ادامه می‌یابد

سفیر روسیه در اتحادیه اروپا اعلام کرد که مذاکرات سیاسی میان مسکو و اتحادیه اروپا ادامه می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، "ولادیمیر چیزوف" سفیر روسیه در اتحادیه اروپا با اشاره به سفیر وزیر خارجه لتونی به مسکو و مذاکرات وی با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: هدف از این سفر تمرکز بر روابط روسیه و اتحادیه اروپا بود زیرا لتونی هم اکنون ریاست دوره‌ای شورای اتحادیه اروپا را برعهده دارد.

سفیر جدید روسیه در اتحادیه اروپا افزود که لاوروف همچنین با سفرای 28 عضو اتحادیه اروپا درخصوص روابط روسیه و اتحادیه اروپا بحث و گفت‌وگو کرده است.

وی از پاسخگویی به سوالات پیرامون رابطه روسیه و اتحادیه اروپا و اینکه رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که برای نشست در سطح وزرای خارجه اتحادیه اروپا در تاریخ 19 ژانویه آماده است، خودداری کرد.

چیزوف تاکید کرد: من درخصوص موضع شورای اتحادیه اروپا به شما پیشنهاد می‌کنم تا دوشنبه صبر کنید تا این نشست برگزار شود و بحث‌های استراتژیک درخصوص چشم‌انداز روابط اتحادیه اروپا و روسیه مشخص گردد.

وی از ارائه زمان احتمالی سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به روسیه خودداری کرد و عنوان داشت که این مساله احتمالا در نشست دوشنبه مطرح می‌شود.

انتهای پیام

کد N677579

وبگردی