آفتاب
در دیدار ظریف با همتای آلمانی اش مطرح شد؛

آلمان نقش فعالتری درمذاکرات ایفاکند/مذاکرات هسته‌ای درمرحله سرنوشت ساز

آلمان نقش فعالتری درمذاکرات ایفاکند/مذاکرات هسته‌ای درمرحله سرنوشت ساز

وزرای امورخارجه ایران و آلمان با بیان اینکه مذاکرات هسته ای در مرحله سرنوشت ساز قرار دارد عنوان کردند باید از پنجره جدیدی گشوده شده بطور واقعی استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر امورخارجه ایران درچارچوب رایزنیهای خود با مقامات اروپایی عصر روز پنج شنبه 25 دیماه وارد برلین پایتخت آلمان شد و با اشتاین مایر وزیر خارجه این کشور ملاقات و در خصوص موضوعات مختلف گفتگو کرد.

در این ملاقات دو طرف ضمن استقبال از رشد همکارهای فی مابین، بر گسترش هرچه بیشتر مناسبات دو کشور در تمامی ابعاد تاکید کردند.

محمدجواد ظریف همچنین در کنفرانسی خبری مشترک با حضور فرانک والتر اشتاین مایر همتای آلمانی اش، افزود: یقین دارم با حضور موثر آلمان راه تحقق توافق هسته ای به خوبی طی می شود.

وی با بیان اینکه افراط گرایی و تروریسم، سرزمین نمی شناسد، گفت: نقش ایران و آلمان در جلوگیری از جنگ و خونریزی و کمک به دولتهای سوریه و عراق در این راه، مهم است.

مذاکرات هسته ای در مرحله سرنوشت ساز است

وزیر خارجه آلمان گفت: مذاکرات اتمی ایران وارد مرحله سرنوشت ساز خود شده است.

فرانک والتر اشتاین مایر افزود: در مدت ده سال گذشته، همواره لحظات سخت و دشواری را پشت سر گذاشته ایم و حتی مواردی بود که مذاکرات موقتا یا برای مدتی متوقف شدند.

وی با اشاره به مذاکرات 5 + 1 با ایران تصریح کرد: باید از پنجره جدیدی گشوده شده بطور واقعی استفاده کنیم.

فرانک والتر اشتاین مایر افزود: لغو تحریمهای ایران بطور گام به گام باید در دستور کار قرار داشته باشد.

وزیر خارجه آلمان گفت: آنچه در این مناقشه مهم ده ساله وجود دارد آن است که این مناقشه در نهایت به نتیجه رسد و پایان پذیرد.

کد N677534

وبگردی