آفتاب

پوروشنکو: 600 سرباز ارتش در شرق اوکراین به اسارت گرفته شده‌اند

پوروشنکو: 600 سرباز ارتش در شرق اوکراین به اسارت گرفته شده‌اند

بخش مطبوعاتی کاخ ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرد، رییس جمهور این کشور با یک هیات مجمع پارلمانی شورای اروپا به رهبری رییس این مجمع دیدار کرده و در این دیدار دو طرف تاکید کردند تنها راه حل بحران در شرق اوکراین اجرای بی قید و شرط و سریع توافق‌نامه مینسک است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، پترو پوروشنکو، رییس جمهوری اوکراین با یک هیات مجمع پارلمانی شورای اروپا به رهبری "آن براسور"، رییس این مجمع در دیدار کرد.

بخش مطبوعاتی ریاست جمهوری اوکراین اعلام داشت: شرکت کنندگان در این نشست توافق کردند توافق‌نامه مینسک که سپتامبر گذشته حاصل شد، باید بی قید و شرط و سریعا اجرا شود چرا که توسط همه طرفهای درگیری به رسمیت شناخته شده و تنها راه توافق صلح است.

پوروشنکو اظهار کرد: در شرق اوکراین 600 سرباز اوکراینی به اسارت گرفته شده‌اند و این اسرا باید در راستای توافق آتش‌بس مینسک آزاد شوند.

این درحالی است که از زمان آغاز عملیات نظامی ارتش اوکراین در مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین از اواسط آوریل 2014 تا کنون بالغ بر 4000 تن در درگیری های این مناطق کشته شده اند و صدها خانواده در نتیجه درگیری ها از این مناطق فرار کرده اند.در پنج سپتامبر در شهر مینسک پایتخت بلاروس، با میانجی گری سازمان امنیت وهمکاری اروپا توافق آتش بسی میان طرفین درگیری اوکراین منعقد شد.

با این حال این آتش بس که از همان روز نیز اجرایی شد تاکنون چندین بار نقض شده است.

انتهای پیام

کد N677466

وبگردی