آفتاب

آرین‌منش: پیام رییس جمهور برای غرب پیام ایستادگی دربرابر زیاده‌خواهی‌هاست

آرین‌منش: پیام رییس جمهور برای غرب پیام ایستادگی دربرابر زیاده‌خواهی‌هاست

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی تصریح کرد :رییس جمهور در صحبت‌های اخیرشان تاکید کردند توسعه روابط سیاسی و دیپلماسی و مذاکرات هسته‌ای توسط دولت در راستای منافع ملی و خواست عمومی مردم و در چارچوب سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران و رهنمودهای مقام معظم رهبری به طور دقیق دنبال می‌شود.

جواد آرین‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که دولت منافع مردم را مبنای مذاکرات هسته‌ای و تحرکات دیپلماتیک خود می‌داند اظهار کرد: تدوین لایحه بودجه از سوی دولت و کاهش اتکای بودجه 94 به درآمدهای نفتی گامی مهم در جهت استقلال اقتصادی کشور و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به این‌که باید بپذیریم کشور ما ده‌ها سال است که از نظر اقتصادی به درآمدهای نفتی تکیه دارد، افزود: متاسفانه مصرف بی رویه ، اسراف و عدم بهره وری صحیح در ساختارهای اقتصادی کشور نهادینه شده است و برای عبور از وابستگی نفتی و رسیدن به اقتصاد مقاومتی و خودکفایی راه بسیار دشواری پیش روست.

این فعال سیاسی با بیان این‌که تحقق اقتصاد مقاومتی بدون عزم ملی و حمایت‌های وسیع مردم، نمایندگان مجلس و نهادها و بنگاه‌های اقتصادی دولتی و غیردولتی و به ویژه موسسات اعتباری میسر نیست خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی و با عنایت به کاهش درآمدهای نفتی که در پایین ترین سطح خود در دهه اخیر قرار دارد، امیدواریم دیپلماسی فعال دولت و همکاری کشورهای نفت خیز ضد امپریالیسم منطقه و روسیه بتواند در فروریختن توطئه اخیر نفتی کارساز باشد.

آرین منش با مقایسه درآمدهای نفتی دومین سال از دولت روحانی با دومین سال از دولت محمود احمدی نژاد توضیح داد: در زمان آقای احمدی نژاد با فروش نفت 150 دلاری بالاترین میزان درآمدهای نفتی را در تاریخ کشور داشتیم و امروز با نفت 50 دلاری مواجه هستیم یعنی یک سوم درآمدهای نفتی در آن زمان. و با توجه به اینکه بسیاری هزینه‌های سربار به جامانده است و هزینه‌های ماندگار و مداوم به دولت تحمیل می‌شود، از جمله هدفمندی یارانه‌ها و همچنین فعال بودن هزاران پروژه نیمه تمام و تکمیل پروژه‌های مثل مسکن مهر شرایط برای دولت روحانی دشوار می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در سال 90 ، 113 میلیارد دلار درآمد نفتی داشتیم در حالی که درآمد نفتی ایران در سال 2014 ،‌30 میلیارد دلار بود یعنی نزدیک به یک چهارم درآمدهای نفتی در سال 90 گفت: دولت روحانی در این شرایط باید کشور را به نحو مطلوبی اداره کند و رضایت عمومی مردم را جلب کند بنابراین کار دشواری را در پیش رو دارد.

آرین منش با اشاره به صحبت‌های اخیر رییس جمهور در جمع مردم بوشهر مبنی بر این‌که علی رغم فشارهای وارد آمده با توجه به کاهش درآمدهای نفتی ایران در حال حاضر کمترین وابستگی را به درآمدهای حاصل از نفت دارد گفت:‌ پیام رییس جمهور برای غرب پیام استقامت و ایستادگی دربرابر زیاده‌خواهی های آمریکا و اسرائیل است که اگر منافع ملی ایران تامین نشود، قطعا منافع غرب و کشورهای نفت خیز تامین نمی‌شود و این‌که ایران خواستار مذاکرات برد برد مبتنی بر منافع مشترک همه کشورهاست.

انتهای پیام

کد N677432

وبگردی