آفتاب

ابراز نگرانی اوباما و مرکل در مورد تشدید تنش‌ها در شرق اوکراین

ابراز نگرانی اوباما و مرکل در مورد تشدید تنش‌ها در شرق اوکراین

رییس جمهوری آمریکا و صدراعظم آلمان نسبت به افزایش خشونتها در شرق اوکراین ابراز نگرانی کرده و خواهان اجرای کامل و سریع توافق مربوط به آتش‌بس در اوکراین شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در مکالمه ای تلفنی که روز پنجشنبه انجام دادند، درباره افزایش خشونت در شرق اوکراین ابراز نگرانی کردند.

این در حالی است که روز سه شنبه 12 مسافر یک اتوبوس که در نزدیکی شهر دونتسک تحت گلوله باران سنگین قرار گرفت، کشته شدند.

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد، اوباما و مرکل خواهان اجرای کامل و سریع توافقات آتش بس مربوط به ماه سپتامبر در شهر مینسک بلاروس شده تا بتوان به یک راه حل صلح آمیز و پایدار برای جنگ اوکراین دست یافت.

روز دوشنبه گذشته وزاری امور خارجه روسیه، اوکراین،‌ آلمان و فرانسه در شهر برلین دیدار کرده و قرار بود متعاقب آن نشست دیگری طی روز پنجشنبه در شهر آستانه قزاقستان داشته باشند اما این نشست به دلیل اختلافات میان طرفین درگیر در اوکراین لغو شد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: اوباما و مرکل درباره حمایت خود از بسته قدرتمند حمایت مالی بین المللی از اوکراین در حالی که این کشور به اجرای اصلاحات بلندپروازانه می پردازد، رایزنی کردند.

انتهای پیام

کد N677421

وبگردی