آفتاب

وزرای خارجه ایران و آلمان دیدار کردند

وزرای خارجه ایران و آلمان دیدار کردند

وزیران خارجه ایران و آلمان در برلین دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان عصر روز پنج‌شنبه - 25 دی‌ماه - با همتای آلمانی خود در برلین دیدار کرد.

ظریف در ادامه سفرش به اروپا امروز وارد برلین شد و در چارچوب مذاکرات هسته‌ای، بررسی راهکارهای همکاری و گسترش مناسبات دوجانبه و نیز بررسی آخرین تحولات منطقه‌ای به ویژه ضرورت اجماع جهانی برای مبارزه همه جانبه و بدون تبعیض با تروریسم، افراط و خشونت که نگرانی مشترک ملت‌ها و پیروان مذاهب و ادیان مختلف است با «فرانک والتر اشتاین مایر» دیدار کرد.

همچنین در دیدار دوجانبه‌ وزیران خارجه ایران و آلمان بر ضرورت اجتناب از توهین به مقدسات پیروان مذاهب و ادیان مختلف به هر بهانه‌ای تاکید شد.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف روز چهارشنبه در راس هیاتی برای دیدار و گفت‌وگو با جان کری - وزیر خارجه آمریکا - در چارچوب مذاکرات هسته‌ای به ژنو سفر کرد و پس از یک روز مذاکره فشرده پشت درهای بسته، صبح پنج‌شنبه راهی برلین شد.

همچنین قرار است ظریف امشب نیز به بروکسل برود و با «فدریکا موگرینی»، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کند.

هیات‌های مذاکره کننده ایران و آمریکا به سرپرستی معاونان وزیران خارجه گفت‌وگوها درباره مساله هسته‌ای و رفع برخی اختلافات را در سطح معاونان و کارشناسی روز پنج‌شنبه ادامه دادند.

به گزارش ایسنا، وزیر خارجه کشورمان پس از آن روز جمعه وارد پاریس می‌شود و با «لوران فابیوس»، همتای فرانسوی‌اش دیدار می‌کند.

انتهای پیام
کد N677276

وبگردی