آفتاب
عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه:

شناخت بازارهای جهانی نقش مهمی در توسعه صادرات دارد

شناخت بازارهای جهانی نقش مهمی در توسعه صادرات دارد

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه عنوان کرد: شناخت بازارهای جهانی نقش مهمی در توسعه صادرات دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، فاطمه مقیمی روز پنجشنبه در همایش توسعه صادرات به کشور روسیه در اتاق بازرگانی استان قم با تاکید بر ضرورت تعامل مسئولان در تسهیل صادرات گفت: تعامل و همراهی مسئولان و بازنگری بر برخی از قوانین صادراتی می تواند زمینه ساز رشد و توسعه اقتصادی باشد.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه تصریح کرد:در حال حاضر یکی از دغدغه های جدی فراروی صادرکنندگان،حمل و نقل کالا می باشد که در این راستا با مشکلات فراوانی مواجه هستیم که لازم است مورد ارزیابی بیشتری قرار گیرد تا بتوان در صادرات کالا به بازدهی زمانی خوبی دست یابیم.

وی به برخی از معضلات و مشکلات موجود در حمل کالا به روسیه اشاره کرد و افزود:به دلیل فقدان پایگاه هوایی مناسب بخش عظیمی از صادرات از طریق حمل و نقل جاده ای انجام می پذیرد که متاسفانه این نوع حمل و نقل زمان بر است.

مقیمی خاطرنشان کرد:از طرفی رانندگان نیز با مشکلاتی همچون صدور ویزا مواجه می باشند که گاه چندین هفته برای اخذ ویزا باید زمان صرف گردد و این امر موجب فاسد شدن و از میان رفتن مواد غذایی می شود که خود تاثیر زیادی بر بی رغبتی رانندگان به حمل کالا می شود.

وی تصریح کرد:انتظار می رود مسئولان مشکلات مربوط به صدور ویزا را مرتفع سازند تا بتوان با کاهش دغدغه های موجود اعتماد تجار روسی را جلب نمائیم و از فاسد شدن مواد غذایی نیز جلوگیری شود هرچند در این زمینه نیز به سیستم های پیشرفته ای در حفظ کالا نیاز است.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه درباره دیگر مشکلات موجود در مسیر صادرات گفت:فقدان سیستم های پیشرفته در ناوگان حمل و نقل نیز یکی از علل مهم در از میان رفتن محصولات کشاورزی می باشد.

وی افزود:در این راستا باید تمهیداتی اتخاذ گردد تا شرایط آب و هوایی اثری منفی بر کالا و محصولات نداشته باشد چرا که در صورت از میان رفتن بخش قابل توجهی از تولیدات و مواد با زیان های مالی مواجه می شویم و صادرات دیگر توجیه اقتصادی مناسبی نخواهد داشت.

مقیمی اولویت شناسی در صادرات را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد:شناخت بازارهای جهانی نقش مهمی در توسعه صادرات دارد که در این زمینه می توان با بررسی و ارزیابی بسترهای صادراتی و نیاز بازار به موفقیت های خوبی دست یافت.

وی تصریح کرد:اتاق های بازرگانی می توانند در معرفی کالا به بازارهای جهانی سهیم باشند از این رو یکی از پتانسیل های مهم ایجاد تعامل میان اتاق و بازرگانان است تا بتوان به نیاز روز جهان پی برد.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه اظهار داشت:همچنین ظرفیت های لازم برای جذب بازرگانان در صادرات اثرات مثبتی در توسعه اقتصادی دارد که در این زمینه رفع موانع نیز راهگشا می باشد و می تواند در جلب اعتماد متقابل موثر باشد.

انتهای پیام

کد N677252

وبگردی