آفتاب
اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد

آیت الله مقتدایی، گستاخی به پیامبر اسلام را محکوم کرد

آیت الله مقتدایی، گستاخی به پیامبر اسلام را محکوم کرد

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، اقدام مجدد نشریه شارلی ابدو در گستاخی به پیامبر اسلام (ص) به عنوان آزادی بیان را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، در اختتامیه نهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد، با اشاره به هتک حرمت نبی اکرم (ص) از سوی نشریه فرانسوی نیز تأکید کرد: ما به عنوان مجمع عمومی علمای شیعه در قم این حرکت را به‌صراحت و جدا محکوم می‌کنیم.

او ادامه داد: کسانی که بانی این کار هستند، این کار را تأیید می‌کنند و آزادی بیان را نیز بهانه کار خود قرار داده‌اند، تناقض در سخنان‌شان کاملا مشهود است و جز رسوایی برایشان چیز دیگری نخواهد داشت.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه به تشریح گزارش کمیسیون «نقش حوزه‌های علمیه در اقتصاد اسلامی» پرداخت.

وی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب نیز نسبت به مقاومت به ویژه مقاومت اقتصادی تأکید دارند که در سخنانی فرمودند «دشمنان در این عصر اسلح نظامی و تحریم را دارند»، در بخش نظامی خود به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند کاری را از پیش ببرند، ولی در برابر اسلح تحریم باید خودمان را مقاوم کنیم که این مقاومت نیز با اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود.

مقتدایی از تنظیم سندی برای نقش روحانیت و مردم درباره اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی خبر داد و اظهار کرد: این سند در 12 بند طراحی شده است که نقش حوزه‌های علمیه و روحانیون نسبت به اقتصاد اسلامی مشخص شده است.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن بیان و قرائت بنده‌ها دوازه‌گانه مبارزه جدی با فساد را از خواسته‌های روحانیان دانست.

مقتدایی در ادامه با بیان این‌که برگزاری چنین اجلاسیه‌های دارای برکات زیادی است، اظهار کرد: تعامل، ایجاد وحدت، انس با یکدیگر، استفاده از نظرات یک دیگر و همکاری در مسؤولیت‌ها از برکات این جلسات است.

او تصریح کرد: اکنون با کمبود طلبه و روحانی در شهرهای مختلف روبه‌رو هستیم که می‌توان در این جلسات این مسائل را مطرح و برای آن چاره اندیشی کرد؛ هم‌چنین انواع تلاش‌ها برای ایجاد شبهات و گمراه کردن افراد صورت می‌گیرد که می‌توان این موضوعات در چنین جلساتی طرح کرد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان این‌که علمای بلاد از جامعه مدرسین درخواست دارند که طلاب را به استان‌ها و شهرستان‌ها بفرستند، بیان کرد: علمای بلاد نیز باید برای حضور روحانیون از آن‌ها دعوت کنند.

وی یادآور شد: برخی از طلاب می‌گویند که در استان‌ها نسبت به آن‌ها ارزش زیادی قائل نشده و برای آن‌ها کاری صورت نمی‌گیرد؛ امام جمعه‌ها و نمایندگان باید نسبت به شناسایی طلاب تلاش کرده و آن‌ها را به شهرها دعوت کنند.

آیت‌الله مقتدایی با تأکید بر این‌که طلاب باید برای تبلیغ به شهرستان بروند، خاطرنشان کرد: انتظار از علمای بلاد شناسایی طلاب و فضلای استان‌ها و دعوت آن‌ها به شهرستان‌هاست.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک سالروز ورود حضرت معصومه (س) به شهر مقدس قم بیان کرد: تمام برکات قم به سبب حضور این بانوی بزرگوار است.

انتهای پیام

کد N677147

وبگردی