آفتاب

آیت الله جوادی آملی: شجاعت موهبتی الهی به نواب صفوی بود

آیت الله جوادی آملی: شجاعت موهبتی الهی به نواب صفوی بود

آیت الله جوادی آملی به مناسبت همایش بزرگداشت شهید نواب صفوی و شهدای فدائیان اسلام در پیامی به ویژگی های نواب صفوی اشاره کرد و گفت: شجاعت ویژگی بارز نواب صفوی بود که موهبتی از سوی خداوند بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، بمناسبت برگزاری همایش بزرگداشت شهید نواب صفوی و شهدای فدائیان اسلام پیش از ظهر امروز سخنان آیت الله جوادی آملی از مراجع تقلید به عنوان پیام این همایش به صورت ویدئویی در سالن پخش شد.

آیت الله جوادی ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری این همایش برای بزرگداشت شهید نواب صفوی گفت: شهید نواب صفوی از شهدای بزرگی است که بنیانگذار این راه است و می‌توان از زحمات او یادآوری کرد.

وی با بیان این که ویژگی نواب صفوی و یارانش که مورد عنایت ذات اقدس هست به دو مورد تقسیم می‌شود، ابراز داشت: نخست جریان شهادت این شهید والا مقام و یارانش و پاسخ مثبت به دعوت ذات اقدس که این مایه زنده شدن آن‌ها است که در آیه قرآن می‌فرماید کسانی که دعوت انبیا را لبیک گویند این‌ها زنده هستند.

استاد درس خارج حوزه با اشاره به عظمت شهادت و مقام شهید تصریح کرد: زندگی دنیایی انسان با موت به برزخ منتقل می‌شود ولی کسانی که خود دانسته در راه خدا جان خود را تقدیم می‌کنند و به مقام شهادت می‌رسند نمی میرند و زنده وارد برزخ می شود و می تواند با خدا صحبت کند چون در این راه تلاش کردند و انتظار دارند راهشان ادامه پیدا کند از خداوند می‌پرسد کسانی که راه را ادامه داده‌اند در کدام مسیر هستند.

آیت الله جوادی آملی گفت: زمانی در صور دمیده می‌شود همه می‌میرند تا وارد صحنه قیامت شوند؛ اما به توجه به برخی از روایات شهدا هم مانند رسولان این فاصله را زنده می گذراند چون شهید حیاتی پیدا کرده که مرگ ندارد.

مفسر قرآن کریم شجاعت را یکی دیگر از ویژگی‌های شهید نواب صفوی و شهدای فدائیان اسلام بیان کرد و اظهار داشت: برخی خصوصیاتی که انسان دارد اکتسابی نیست بلکه موهبت خداوند است و شجاعت ممتاز نواب صفوی کسبی نبوده و این شجاعت موهبتی از جانب خداوند بود که به شهید نواب صفوی عنایت شد.

وی به زمان محاکمه شهید نواب صفوی و شهدای فدائیان اسلام اشاره کرد و افزود: کسی که در محاکمه نواب صفوی حاضر بود اعجاز را دیدند چون با توجه به این که شهید وضعیت و نتیجه محاکمه را می‌دانست حتی ذره‌ای به خود ترس راه نمی‌داد و می‌توان گفت ترس می‌ترسید به سراغ او بیاید و این موهبتی بود که خداوند به نواب صفوی داده شده بود.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به ویژگی قرآنی انقلاب ایران خاطر نشان کرد: خداوند می‌فرماید پیروزی مسلمانان صورت می‌گیرد در صورتی که نه مردم باور دارند و نه دشمنان آن ها باور می کنند و انقلاب ایران نمونه این آیه است و شهید نواب صفوی از اولین کسانی بود که پیروزی مسلمانان را متوجه شد و این یگ ویژگی مهم او بود.

انتهای پیام

کد N677141

وبگردی