آفتاب

آیت‌الله نوری همدانی: اقدام دانشمندان کشور در تسخیر انرژی هسته‌ای، حماسه است

آیت‌الله نوری همدانی: اقدام دانشمندان کشور در تسخیر انرژی هسته‌ای، حماسه است

آیت الله حسین نوری همدانی، اقدام دانشمندان و متخصصان هسته‌ای کشور در تسخیر انرژی صلح آمیز هسته‌ای، را یک انقلاب و کاری حماسی برشمرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، این مرجع تقلید روز پنج‌شنبه در دیدار مدیران، دانشمندان و کارکنان مجتمع غنی‌سازی هسته‌ای شهید احمدی روشن و شهید علی محمدی ضمن بیان خیر مقدم گفت: یکی از موضوعاتی که در تاریخ بزرگان و انبیا جلوه گر بوده، مسأله ایجاد حماسه است.

وی با تقدیر از فعالیت مجتمع‌های غنی‌سازی هسته‌ای تاکید کرد: کار تسخیر انرژی هسته‌ای بدون کمک کشورهای خارجی، کاری بزرگ و حماسه‌ای مهم بود، عوامل فعالیت‌های هسته‌ای به دلیل سربلند کردن اسلام خدمت ویژه‌ای به این دین الهی کردند.

آیت الله نوری همدانی با بیان این که امروز غرب برای از بین بردن اسلام در کمین است یادآور شد: مسلمانان موظف هستند که اسلام را همیشه در موضع عزت نگه دارند.

او با اشاره به این که بیدارگری انقلاب به تمام جهان نفوذ کرده است، خاطرنشان کرد: دشمن برای خشن جلوه دادن چهره اسلام، اقدام به راه‌اندازی گروه‌های تروریستی کرده است تا همه چیز به نام اسلام تمام شود، همین مسأله سبب به آتش کشیده شدن چندین مسجد در اروپا شده است.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت فعالیت‌های هسته‌ای گفت: تسخیر انرژی هسته‌ای در راه صلح و قدم گذاشتن و کارکردن برای سربلندی انقلاب و اسلام عبادت است.

وی با اشاره به تعریف حماسه افزود: به عملکردی که با شجاعت، همت بلند و غیرت همراه باشد، حماسه گفته می‌شود، انسان باید در زندگی خود حماسه آفرین باشد، همت بلند و صلابت نقش مهمی در ایجاد حماسه دارند.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه به سیره انبیا در حماسه‌سازی اشاره کرد و گفت: حضرت ابراهیم در میان بت‌پرستان حماسه‌ای بزرگ آفرید، او به سخنرانی و صحبت اکتفا نکرد بلکه به صورت عملی وارد میدان شد و بت و بت‌پرستی را از بین برد.

او با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) در زمینه ضرورت حماسه‌سازی ادامه داد: حضرت فرمودند خداوند انجام کارهای بزرگ را دوست دارد؛ جنگ بدر نیز حماسه مسلمانان صدر اسلام بود، امام حسین (ع) زمانی که دید اسلام در خطر است، برای نجات اسلام حماسه‌ای به وجود آورد؛ بنابراین برای نشان دادن قدرت اسلام به جهان باید حماسه آفرید.

این مرجع تقلید با بیان این که انقلاب اسلامی یک حماسه بود، ابراز کرد: یک فقیه در مقابل تمام ابر قدرت‌های جهان ایستاد و بر آن‌ها غالب شد، امام خمینی (ره) با بیان و قلم خود زمینه را برای ایجاد یک حکومت اسلامی فراهم کردند؛ بنابراین در انجام کارهای بزرگ نباید از هیچ احدی بترسیم.

انتهای پیام

کد N677127

وبگردی