آفتاب

انتقاد آیت الله صافی گلپایگانی از مدیریتهای ناموفق و سیاستهای بی ثبات

انتقاد آیت الله صافی گلپایگانی از مدیریتهای ناموفق و سیاستهای بی ثبات

آیت‌الله صافی گلپایگانی گفت: برگزارکنندگان همایش‌های پر هزینه بدانند باید در قبال آن پاسخگو باشند.

به گزارش نسیم، این مرجع تقلید گفت: برگزاری این همایش‌ها از مال فقرا و ضعفا است و مسئولان بدانند که اینها در پیش خدا حساب دارد. برای مسلمانان عیب است که مقید نباشند و با مدیریت خوب بر مشکلات فائق نیایند.

آیت‌الله صافی گلپایگانی در دیدار وزیر امور اقتصادی و دارایی با وی، گفت: کسانی که امور مالی مردم را عهده دارند خیلی باید مراقب باشند، چرا که مساله اقتصاد خیلی مهم است و اگر دستور دین را رعایت کنیم مشکل حل می‌شود نه اینکه هر کسی هر کاری خواست، بکند.

او از برگزاری برخی همایش‌های پرهزینه انتقاد کرده و گفت: اینها پیش خدا حساب دارد و کسانی که این‌ها را برگزار می‌کنند، مسئولیت دارند، چرا که این مال فقرا و ضعفا است و متصدیان امور باید دقیق بوده و کار آنان حساب داشته باشد و بدانند که رفتنی هستند و هیچ کس ماندگار نیست و توجه داشته باشند که امور اقتصادی باید صحیح پیش رفته و کسانی که متصدی امر هستند به فکر نظم بخشیدن به مسائل باشند، نه اینکه سیاست‌ها متفاوت و بی ثبات باشد.

این مرجع تقلید خطاب به مسوولان گفت: مالیات درست و به جا بگیرید و اگر نحوه هزینه کرد آن برای مردم مشخص و روشن باشد، آحاد جامعه هم مالیات را پرداخت خواهند کرد.

او با انتقاد از برخی مشکلات جامعه، گفت: چرا این مشکلات برطرف نمی شود و کسی هم چیزی نمی‌گوید؛ ما می‌بینیم که کشورهای دنیا اگر چه در برخی جهات نواقصی دارند، اما وضعیت مرتبی دارند و برای مسلمانان عیب است که مقید نباشند و با مدیریت خوب بر مشکلات فائق نیایند.

 

 

17231

 

کد N677112

وبگردی