آفتاب

یک استاد حوزه: پرهیز از گناه کلید تمام مشکلات و معضلات است

یک استاد حوزه: پرهیز از گناه کلید تمام مشکلات و معضلات است

حجت الاسلام فرحزاد با بیان اینکه بی‌تقوایی انسان را از مسیر الهی خارج کرده و باعث می‌شود تا به حقوق تعدی دیگران کند، گفت: پرهیز از گناه کلید و حلال تمامی مشکلات و معضلات است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، این استاد حوزه در جمع کارکنان فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به اهمیت تقوا و اینکه فساد، ظلم و خیانت بر اثر بی‌تقوایی است، تاکید کرد: "سرقت" بر اثر بی‌تقوایی و ضعف در ایمان است .

وی با بیان اینکه بی‌تقوایی انسان را از مسیر الهی خارج کرده و باعث می‌شود تا به حقوق دیگران تعدی کند، اظهار کرد: برابر روایات اگر خدا ترسی و تقوا در زندگی انسان را از گناه بازدارد خداوند در برکات آسمان و زمین را باز می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: هنگام ظهور حضرت ولی عصر (عج) اول درگیری بوجود آمده اما وقتی عدل حاکم شد تمام مشکلات بشر حل شده و علم، ایمان و تقوا به همه مردم سرایت خواهد کرد.

حجت الاسلام فرحزاد با بیان اینکه تقوا به دو صورت فردی و اجتماعی است، گفت: اگر کسی بر سر دو راهی قرار گرفت و با انجام واجبات و ترک محرمات با خدا معامله و امر پروردگار را بر خواسته اش مقدم دانست، خداوند می‌فرماید از هر بن بستی نجاتش خواهم داد.

وی با اشاره به اینکه بیراهه رفتن اثر وضعی دارد و انسان پاک ممکن است تا پای دار برود اما نهایتاً حق روشن می شود، تاکید کرد: وقتی حضرت یوسف(ع) با خداوند معامله کرد و عزیز مصر شد در قرآن بیش از 2000 داستان وجود دارد اما خدا می فرماید داستان حضرت یوسف بهترین داستان هاست.

فرحزاد با بیان اینکه برادران حضرت یوسف(ع) بر اثر حسادت به گدایی افتادند، گفت: بی‌تقوایی و حسادت انسان را به گدایی می‌اندازد، کارکنان اداراتی که با حسادت زیر پای همکارشان را خالی می‌کنند، مرتکب معصیت می‌شوند و این گناه برای آن‌ها پشیمانی طولانی به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه مؤمن واقعی در خلوت و در معرض گناه خود را حفظ می کند، گفت: اگر کسی به گناه آلوده و سپس پشیمان شد و توبه کرد خداوند می فرماید سیئاتش را به حسنه تبدیل می‌کنم.

این استاد حوزه و دانشگاه در خاتمه با اشاره به سالروز ورود حضرت معصومه (س) به شهر مقدس قم گفت: سه امام معصوم فرمودند زیارت حضرت معصومه(س) یا معادل بهشت است و یا بهشت را بر او واجب می کند.

انتهای پیام

کد N677010

وبگردی