آفتاب
عارف در همایش اصلاح طلبان:

دولت با شتاب بیشتری امور اساسی کشور را دنبال کند/ضرورت وحدت در کشور

دولت با شتاب بیشتری امور اساسی کشور را دنبال کند/ضرورت وحدت در کشور

عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت:ما روند دولت را مثبت می دانیم والبته انتظار مردم از دولت این است که امور را با شتاب بیشتری حل و فصل کند و ما نیز امیدواریم دولت با شتاب بیشتری امور اساسی کشور را حل و فصل کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش سراسری اصلاح طلبان که عصر امروز در سالن کانون توحید تهران برگزار شد با بیان اینکه ما بیش از هر زمان دیگری به این گونه نشست ها برای وحدت و همگرایی بیشتر نیاز داریم، گفت: امیدواریم این نشست مقدمه ای باشد برای تحقق بهتر اهداف روشن.

وی افزود: ما دوست داشتیم از رهنمودها و حضور رهبری اصلاحات در این همایش استفاده کنیم و ایشان را در جمع خود ببینیم و امیدواریم در آینده شرایطی فراهم شود که از ایشان به صورت حضوری استفاده کنیم.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه امروز با یک پروژه مهم روبرو هستیم، گفت: فاز اول این پروژه در سال گذشته با توکل بر خدا و رهنمودهای رهبری با پیروزی پشت سر گذاشته شد و رعایت اخلاق عقلانیت همدلی و وحدت ما را به پیروزی رساند و امروز نیز ما دولتی برآمده از حماسه ۲۴ خرداد روبرو هستیم.

عارف تاکید کرد: چه بخواهیم و چه نخواهند ما در روی کار آمدن دولت سهم داریم و باید تلاش خود را در کمک به دولت به کار ببندیم.

وی خاطرنشان کرد: ما روند دولت را مثبت می دانیم و البته انتظار مردم از دولت این است که امور را با شتاب بیشتری حل و فصل کند و ما نیز امیدواریم دولت با شتاب بیشتری امور اساسی کشور را حل و فصل کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه از نهادهای حکومتی همچون مجلس شورای اسلامی می خواهیم که با درک شرایطی که دولت روی کار آمد به دولت کمک کند گفت: از مجلس انتظار داریم با توجه به شرایط امروز کشور و همچنین با نگاه به تحولات منطقه رفاقت و برادری خود را به اثبات برساند.

وی افزود: شرایط منطقه ایجاب می کند که ما در داخل کشور وحدت داشته باشیم و باید با تدبیر مسائلی که می تواند به ایجاد همنوایی و انسجام ملی نظیر مسئله حبس به ما کمک کند را با تدبیر و درایت و همچنین از طریق مراجع ذی ربط و قانونی حل و فصل کنیم.

عارف با بیان اینکه ما امروز به همبستگی ملی نیاز داریم و امیدواریم همه نیروهای سیاسی با درک شرایط منافع ملی را به منافع حزبی و باندی ترجیح دهند، گفت: ما به عنوان اصلی ترین جبهه های سیاسی کشور انحصار طلبی نمی کنیم البته این را هم متذکر می شویم که اصلاحات در پیروزی انقلاب و بعد از آن نیز سهم به سزایی دارند. این جبهه دغدغه اش حاکمیت ارزش هاست و مهمترین مسئله ما انتخابات سال آینده و تکمیل پروژه سال ۹۲ است.

عارف تاکید کرد: هدف ما داشتن مجلسی توانا، مقتدر است که در عین اینکه از حقوق قانونی خود دفاع می کند از دولت نیز پشتیبانی کند.

وی گفت: ترکیبی مانند مجلس فعلی نمی تواند پشتیبان دولت باشد بلکه ما نیاز به مجلسی کارشناسی داریم که توانایی تحقق اسناد بالادستی نظام را داشته باشد سعه صدر از خود به خرج دهد مطالبات مردم را بدون هیچ مانعی به عرض مردم برسانند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: ما مجلسی که برای خواسته های فردی نمایندگان از ابزارهای نظارتی استفاده کند نمی خواهیم بلکه ابزارهای نظارتی باید در چارچوب قانونی خود اعمال شود.

عارف عملکرد اصلاحات در سال ۹۲ را نویدبخش پیروزی اصلاح طلبان در سال آینده دانست و افزود: ما باید با راهبردهای مدنظر خود در انتخابات آینده شرکت کنیم.

ادامه دارد ...

کد N676951

وبگردی