آفتاب
اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد

دادستان کل کشور: دشمن می‌خواهد نظام اسلامی را ناکارآمد جلوه دهد

دادستان کل کشور: دشمن می‌خواهد نظام اسلامی را ناکارآمد جلوه دهد

دادستان عمومی کشور گفت: دشمنان جمهوری اسلامی تمام توان خود را بر این گذاشته‌اند تا نظام اسلامی را ناکارآمد جلوه دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، روز پنجشنبه در نهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد با بیان این‌که حوزه علمیه دارای جایگاه مرجعیت است، بیان داشت: حوزه علمیه نسبت به تمام مسائل نظام یک مرجعیت دارد و در این زمینه کار بسیار شده است ولی با نتیجه مطلوب فاصله داریم.

وی افزود: حوزه و اجتهاد می‌خواهد تمدن ساز باشد، مدنیتی که به وسیله حوزه می‌خواهد ایجاد شود باید ابعاد مختلف این مدنیت مورد توجه و بررسی قرار گیرد؛ البته بزرگان بر فروعات پرداختند، ولی وقتی حکومت در فقه قرار می‌گیرد باید نسبت به مسائل حکومتی نیز توجه ویژه‌ای شود.

دادستان کل کشور با بیان این‌که امروز هزاران سؤال قضایی وجود دارد، بیان داشت: باید حوزه‌های علمیه و مجتهدین بتوانند پاسخ‌گویی این پرسش‌ها باشند؛ البته هیچ تردیدی نداریم که جمهوری اسلامی با تمام مشکلات به پیشرفت‌های بسیار خوبی نائل آمدند.

وی تأکید کرد: دشمنان بسیار تلاش کردند که ناکارآمدی نظام را نشان دهند، ولی با این وجود کارآمدی نظام مشخص شده است که در عرصه‌های مختلف آن را می‌بینیم؛ ولی این سبب مضاعف شدن رسالت حوزه‌ها شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با تأکید بر این‌که مدنیت اجتهاد برای خود رقیب می‌طلبد، اظهار داشت: با به بن بست رسیدن لیبرال دمکراسی غرب در عرصه نظر و عمل، حوزه های علمیه با اجتهاد و فقه باید پرچمداری کنند.

وی افزود: امروز برای حوزه‌های نقشه می‌کشد و برای صیانت از حوزه‌های علمیه باید برنامه ریزی کرد، در این زمینه اساتید، حوزویان و بزرگان موظف هستند آنچه که ایجاد کرده‌اند را صیانت کنند؛ جریان‌ها بیرون حوزه به حوزه‌ها نیز باید کمک کنند، ولی مسؤولیت اساسی برای خود حوزویان است.

دادستان کل کشور گفت: راه ضربه زدن به این مجموعه نیز با بیان شعارها و حرکاتی که حساسیت ایجاد نمی‌شود صورت می‌گیرد؛ عرفان‌های کاذب و دکان‌داری حوزه‌ها را تهدید می‌کند که باید به آن توجه شود. حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در پایان ادامه داد: توجه به اخلاق، تذکر و تنبه سبب پیشگیری بسیاری از مشکلات و مسائل مفید می‌شود.

انتهای پیام

کد N676723

وبگردی