آفتاب
نوروزیان تأکید کرد:

حضور و مشارکت مردم در برگزاری جشن های دهه فجر افزایش یابد

حضور و مشارکت مردم در برگزاری جشن های دهه فجر افزایش یابد

بجنورد- معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت: می بایست برنامه ها و جشن های دهه فجر از حالت دولتی خارج شده و حضور و مشارکت مردم در برگزاری آن افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرحیم نوروزیان صبح پنج شنبه در نشست ستاد گرامیداشت دهه فجر خراسان شمالی، اظهار داشت: باید برگزاری تمامی برنامه های مناسبتی از جمله جشن های دهه فجر به اهل فن آن سپرده شده تا این برنامه ها با کیفیت بهتری نسبت به گذشته برگزار شود.

وی با انتقاد از این که جشن های گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب در سال های اخیر تکراری و تقریبا دولتی شده است، تصریح کرد: باید در برگزاری جشن ها و مراسمات مناسبتی به جای ورود مستقیم دولت و نهادهای حکومتی، سازمان های مردم نهاد، اصناف، گروه های مردمی و تشکل ها مشارکت داشته باشند تا برنامه ها از تکراری و کم کیفیت بودن خارج شوند.

نوروزیان اضافه کرد: اشکال دولتی و تکراری شدن برنامه ها و جشن ها در کشور بر همه مسئولان وارد بوده و به همین دلیل نیز لازم است به گونه ای برنامه ریزی شود که حضور و مشارکت مردم در برگزاری این جشن ها افزایش یابد.

وی با بیان این که دستگاه های دولتی و نهادها می بایست در برگزاری جشن های دهه فجر انقلاب اسلامی نقش نظارتی و هدایتی داشته باشند، اضافه کرد: ادارات می بایست برای برگزاری این جشن ها نهایت همکاری را با ستاد دهه فجر داشته باشند چرا که مشارکت فعال در گرامیداشت ایام الله دهه فجر تکلیفی قانونی، شرعی و ملی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی با تأکید بر توجه جدی و مشارکت فعال در برگزاری جشن های دهه فجر از سوی دستگاه ها، اظهار داشت: برگزاری جشن های دهه فجر فرصت ارزشمندی برای ارائه و معرفی خدمات، دستاوردها، اهداف و آرمان های انقلاب و نظام اسلامی به مردم است.

نوروزیان تصریح کرد: به فضل الهی بعد از گذشت ۳۶ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی در این سرزمین، ایران یکی از بازیگران مهم منطقه و جهان محسوب می شود و هنوز هم انقلاب اسلامی موضوع اول اخبار رسانه ها و تحلیل های سیاسی جهان است.

به گفته وی این موضوع نشان دهنده حرکت انقلاب در مسیر صحیح و اصیل خود بوده و می بایست این راه همچون گذشته با قوت ادامه یابد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به این که همزمان با ایام الله دهه فجر چهار همایش محوری در این استان برگزار می شود، افزود: همایش ستاد دهه فجر، اصناف و بازاریان، هنرمندان و جوانان و دانشجویان از جمله همایش های استانی ایام الله پیروزی انقلاب اسلامی در خراسان شمالی محسوب می شوند.

حجت الاسلام محمدعلی سالاری با بیان این که برگزاری این همایش ها بر حضور، انگیزه و مشارکت بیشتر مردم در برنامه های ایام الله فجر موثر و تاثیرگذار خواهد بود، اضافه کرد: از همه مردم انتظار می رود با حضور پرشور و شعور در برنامه های گرامیداشت دهه فجر بار دیگر با آرمان های امام و انقلاب تجدید میثاق کنند.

 

کد N676553

وبگردی