آفتاب

اسد: من به هیچ وجه تغییر نکرده‌ام/ مشکل ما با غرب مساله‌ جدیدی نیست

اسد: من به هیچ وجه تغییر نکرده‌ام/ مشکل ما با غرب مساله‌ جدیدی نیست

رئیس جمهوری سوریه در مصاحبه با روزنامه لیترارنی نووینی تاکید کرد که مشکل کشورش با غرب مساله جدیدی نیست و این مشکل مربوط به سوء استفاده آنها از استقلال کشورها است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در مصاحبه با روزنامه لیتیرارنی نوفینی جمهوری چک که مشروح آن امروز منتشر شده با بیان این که وی به هیچ وجه تغییر نکرده است،‌ گفت: نه من و نه سیاست‌ها و ارزش‌ها و اصول ما تغییر نکرده است، چرا که مشکل با غرب مشکل جدیدی نیست و مربوط به استقلال کشور ما است و این در واقع مشکل غرب با تعدادی از کشورها از جمله سوریه است.

وی افزود: در دوره روابط ما با غرب در میان سال‌های 2008 تا 2010 روابط ما خوب بود، اما مبتنی بر احترام متقابل نبود. به عنوان مثال،‌ فرانسه از سوریه می‌خواست تا در خصوص پرونده هسته‌ای با ایران به ایفای نقش بپردازد، اما آنها فقط خواهان مشارکت در این پرونده نبودند، بلکه می‌خواستند ما ایران را به اتخاذ اقداماتی قانع کنیم که با منافع این کشور همخوانی نداشت،‌ به همین دلیل ما این مساله را نپذیرفتیم.

اسد تصریح کرد: آنها همچنین از ما می‌خواستند تا موضعی علیه مقاومت در منطقه قبل از پایان اشغال‌گری‌ها و حمله اسرائیل به فلسطینی‌ها و کشورهای مجاور اتخاذ کنیم، اما ما این مساله را نیز رد کردیم. آنها از ما خواستند تا توافق شراکت اروپایی را که با منافع ما مغایرت داشت و کشور ما را به بازاری آزاد برای تولیدات آنها تبدیل می‌کرد، امضا کنیم و در مقابل می‌خواستند بخش بسیار کوچکی از بازارهایشان را به ما بدهند. ما این مساله را نیز نپذیرفتیم چرا که با منافع مردم سوریه همخوانی نداشت، و اینها همه نمونه‌های اندکی برای این روابط است و به همین دلیل آنها تصمیمشان را نسبت به ما اتخاذ کردند.

خبر در حال تکمیل است...

کد N676496

وبگردی