آفتاب
در طی مذاکرات یک روزه وزرا

گفتگوی ایران و آمریکا در سطح معاونان امروز ادامه دارد

گفتگوی ایران و آمریکا در سطح معاونان امروز ادامه دارد

معاون وزیران امور خارجه ایران و آمریکا از ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران (۱۱ به وقت ژنو) مذاکرات را در ژنو ادامه می دهند.

به گزارش خبرنگار مهر در طی گفتگوهای یک روزه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در ژنو که روز گذشته در سه دور مذاکره با حضور اعضای دو تیم صورت گرفت امروز ادامه مذاکرات بین ایران و آمریکا در سطح معاونان خواهد بود.

براساس این گزارش سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه کشورمان امروز با ویلیام برنز و وندی شرمن نمایندگان آمریکا گفتگو خواهند کرد.

این گفتگوها از ساعت ۱۱ به وقت ژنو و ۱۳ و ۳۰ به وقت تهران آغاز خواهد شد.

بر اساس این گزارش ظریف قرار است امروز عازم برلین شود. وی در برلین با فرانک اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان دیدار و گفتگو خواهد داشت و سپس به منظور دیدار با موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عازم بروکسل می شود.

ظریف روز جمعه در پاریس با فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه دیدار و گفتگو خواهد داشت.

مذاکرات ایران و کشورهای ۵+۱ در سطح معاونان در ژنو ادامه دارد. جلسه رسمی مذاکرات روز ۲۸ دی ماه خواهد بود و پیش از آن معاونان وزیر امور خارجه کشورمان با همتایان خود گفتگوهای دوجانبه خواهند داشت.

سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان شب گذشته درباره مذاکرات دیروز گفت: مذکرات هشت ساعته وزرای خارجه ایران و آمریکا که در چند نوبت صورت گرفت بسیار فشرده و صریح و جدی بود به گونه ای که همه موضوعات بار دیگر مرور و آخرین مواضع رد و بدل شد.

وی افزود: این خیلی طبیعی است که وقتی روسا ملاقات می کنند مسیر را برای معاونان و کارشناسان خود روشن می کنند و چارچوب مباحث مشخص تر می شود مهم این است که مذاکرات در فضای کاملا جدی و صریح جریان دارد.

کد N676440

وبگردی