آفتاب

فرانسه ناو هواپیمابر «شارل دو گل» را به مدیترانه اعزام کرد

فرانسه ناو هواپیمابر «شارل دو گل» را به مدیترانه اعزام کرد

رییس‌جمهور فرانسه اعلام کرد، ناو هواپیمابر فرانسوی شارل دو گل برای استفاده در جهت حمایت از عملیات نظامی علیه داعش در عراق آماده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، فرانسوا اولاند، رییس‌جمهور فرانسه طی سخنرانی خود بر عرشه این ناو هم‌زمان با اعزام آن از ساحل جنوبی فرانسه در مدیترانه گفت: با استفاده از ناو شارل دو گل اطلاعات گران‌بهایی به دست خواهیم آورد.

وی افزود: ممکن است ما در صورت لزوم در عراق عملیات‌هایی را حتی شدیدتر و کارآمدتر اجرا کنیم و این ناو هواپیمابر هم همکاری نزدیکی با نیروهای ائتلاف خواهد داشت.

این ناوهواپیمابر بزرگترین ناوجنگی اروپا در ائتلاف علیه داعش و تنها کشتی اتمی فرانسه است. این ناو می‌تواند بین 20 تا 25 هواپیما را از جمله جنگنده‌های "سوپر اتندارد" را حمل کند.

انتظار می‌رود این ناو برای انجام عملیات‌های ضد گروه داعش در سریع‌ترین زمان ممکن یعنی تا اواخر ماه مه در محل خود مستقر شود.

فرانسه اولین کشوری بود که برای حملات هوایی علیه داعش به ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا پیوست.

در همین حال گفته می‌شود فرانسه به عنوان بخشی از تجهیزاتش جهت انجام عملیات در عراق حدود 800 نیرو، 9 جنگنده، یک هواپیمای گشت‌زنی شناسایی و یک هواپیمای سوختگیری را در پایگاه خود در امارات متحده عربی مستقر کرده است. این کشور هم‌چنین شش جنگنده خود را در اردن مستقر کرده است.

هم‌زمان این کشور اروپایی که اخیرا مورد حملات تروریستی واقع شد بیش از 300 نیروی زمینی را برای انجام عملیات‌های ضد تروریستی علیه شبه‌نظامیان مرتبط با القاعده در منطقه ساحل صحرا مستقر کرده است.

در همین حال رییس‌جمهور فرانسه در ادامه اظهاراتش با اشاره به درگیری‌ها و فعالیت گروه‌های تروریستی در آفریقا بر کاهش نیروهای کشورش در جمهوری آفریقای مرکزی تاکید کرد. فرانسه تا کنون 2000 نیرو به این کشور اعزام کرده است.

انتهای پیام

کد N676361

وبگردی