آفتاب

مرکل: ناتو به دنبال همکاری با روسیه است

مرکل: ناتو به دنبال همکاری با روسیه است

صدراعظم آلمان اعلام کرد، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی به دنبال آن است تا با روسیه همکاری داشته باشد و نمی‌خواهد سیاست های ضدمسکو به کار گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان پس از دیدارش با ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد: به طور قطع ما براساس بند پنجم پیمان آتلانتیک شمالی از تمامی کشورهای عضو دفاع خواهیم کرد اما نمی‌خواهیم سیاست‌هایی را دنبال کنیم که علیه روسیه باشد.

وی ادامه داد: ما به دنبال آن هستیم که در چارچوب ناتو با روسیه همکاری سیاسی داشته باشیم.

استولتنبرگ نیز تاکید کرد، ناتو به دنبال آن نیست که اقدامی مقابله‌ای علیه روسیه انجام دهد بلکه می‌خواهد روابطی سازنده با مسکو داشته باشد.

پیش از این دمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه گفته بود که مسکو مایل است روابط خود با غرب را عادی‌سازی کند. به گفته نخست‌وزیر روسیه، این کشور ارزش بسیاری برای روابطش با اروپا قائل است.

ناتو در پی بحران اخیر در اوکراین حضور نظامی خود را در شرق اروپا افزایش داده که این موضوع ناخرسندی طرف روسی را به دنبال داشته است.

درحالی که غرب مسکو را به دخالت در امور داخلی اوکراین متهم می‌کند روسیه تاکید دارد که اتهاماتی از این دست بی‌پایه و اساس است.

انتهای پیام

کد N676188

وبگردی