آفتاب
آیت‌الله جنتی در دیدار با خانواده شهید احمدی روشن:

با تضرع از خداوند می خواهيم که شهيد شويم

با تضرع از خداوند می خواهيم که شهيد شويم

دبیر شورای نگهبان با اشاره به جایگاه شهدا در پیشگاه خداوند گفت: با تضرع از خداوند مي‌خواهيم، شهيد شويم و اگر به هر دليلي اين سعادت نصيب ما نشد، مي‌خواهيم ما را با شهدا محشور کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آيت‌الله احمد جنتي در ديداري كه به مناسبت سالروز شهادت شهيد مصطفي احمدي روشن و با حضور پدر، مادر و همسر اين شهيد برگزار شد، با گراميداشت ياد و خاطره شهدا به ویژه شهيد احمدي روشن و تجليل از خانواده وی اظهار داشت: هر حادثه و مصيبتي كه در دنيا براي انسان رخ مي‌دهد، خواست و مصلحت خداوند است و خداست كه همه امور آسمان‌ها و زمين را تدبير مي‌كند؛ شهادت فرزند شما هم افتخاري است كه نصيب خانواده شما شده است و ما از خدا مي‌خواهيم، روح اين شهيد بزرگوار را با حضرت سيدالشهداء (ع) محشور فرمايد.

وي با توصیه خانواده اين شهيد به صبر و بردباري تصريح كرد: بايد در مقابل امتحانات الهي صبور بود؛ چرا كه خداوند متعال اجر عظيمي براي صابران قرار داده است.

دبير شوراي نگهبان با تأكيد بر لزوم توجه به جايگاه شهدا عنوان كرد: اگر فرهنگ شهادت‌طلبي و شهداء نبودند، اثري از خداپرستي و توحيد بر روي زمين باقي نمي‌ماند.

آيت الله جنتي با اشاره به دشمني متمادي دشمنان اسلام نسبت به ائمه هدي (ع) و شهدا افزود: شهداء پيروان اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام و از روشنگران مسير حركت جوامع بشري هستند و به همين دليل است كه دشمنان اسلام نسبت به ايشان و آثاري كه يادآور آن‌هاست، كينه‌توزي‌ كرده و قصد تخريب مضاجع شريف آنها مانند بقيع را دارند.

وي در ادامه تصریح کرد: خون پاك شهدا موجب مي‌شود، مسير الهي در دنيا مشخص شود و منحرف نشود و به همين دليل، زنده نگه داشتن ياد و نام شهدا مانند زنده نگه داشتن ياد مصائب حضرت سيدالشهدا (س)، موجب استمرار حيات اسلام عزيز مي‌شود.

خطيب جمعه تهران با اشاره به آياتي از قرآن كريم مبني بر فاني بودن همه موجودات يادآور شد: تنها وجه الهي است كه باقي‌ مي‌ماند و چه بهتر كه انسان جان خود را در راه خدا كه باقي است، فدا كند و با شهادت سعادتمند شود.

وي ادامه داد: با تضرع از خداوند مي‌خواهيم، شهيد شويم و اگر به هر دليلي اين سعادت نصيب ما نشد، مي‌خواهيم ما را با شهدا محشور کند، زيرا ما شهدا را دوست داريم و بر اساس آموزه‌هاي اسلامي خدواند انسان را با دوستدارانش محشور مي‌كند.

در اين ديدار كه در فضايي صميمانه برگزار شد، پدر شهيد احمدی روشن با تشكر از آيت‌الله جنتي برای برگزاري اين ديدار، گفت: فرزندم، احترام بسياري براي پدر و مادر قائل بود و هميشه خود را بنده خداوند متعال، مريد مقام معظم رهبري و سربازي كوچك براي نظام و اسلام مي‌دانست.

در پايان اين ديدار، پس از اهداء يك جلد كلام‌الله مجيد به خانواده شهيد احمدی رشن، نماز مغرب و عشاء به امامت آيت الله جنتي اقامه شد.

کد N676023

وبگردی