آفتاب

واکنش بشار اسد به حملات تروریستی در فرانسه

واکنش بشار اسد به حملات تروریستی در فرانسه

ایسنا نوشت:

 رئیس‌جمهوری سوریه در سخنانی در واکنش به حملات اخیر در فرانسه عنوان داشت: سیاست‌های اروپا باعث وقایع منطقه و آنچه که اخیراً در فرانسه رخ داد، بوده است.

بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در مصاحبه با روزنامه «لیتیرارنی نوفینی» صادره از کشور چک که متن کامل آن فردا (پنجشنبه) منتشر می‌شود، گفت: زمانی که مسائل در مورد کشتار غیرنظامیان باشد صرف‌نظر از موضع سیاسی و توافق نظر یا اختلاف‌نظر با افرادی که کشته شدند باید گفت که این اقدام تروریسم است.

وی افزود: ما علیه کشتار غیرنظامیان در هر مکانی در جهان هستیم. این اصل ما است. ما بیشترین کشوری هستیم که این مساله را درک می‌کند چراکه از چهار سال قبل از این نوع تروریسم رنج می‌بریم و هزاران فرد بی‌گناه را در سوریه از دست داده‌ایم.

رئیس‌جمهوری سوریه عنوان داشت: ما به همین دلیل با خانواده‌های این قربانیان احساس همدردی می‌کنیم اما در عین حال به یاد بسیاری در غرب می‌آوریم که ما از آغاز بحران سوریه درخصوص این پیامدها صحبت کرده بودیم.

وی خاطرنشان کرد: ما می‌گفیتم که نباید از تروریسم حمایت کنیم و حمایت سیاسی را از آن به عمل آوریم چراکه این امر در کشورها و ملت‌های شما تاثیر خواهد گذاشت اما آنها به ما گوش ندادند و سیاستمداران غربی افرادی کوتاه‌نظر بودند و دیدشان بسیار محدود بود.

اسد تصریح کرد: آنچه که در چند روز گذشته در فرانسه رخ داد ثابت کرد که گفته‌های ما درست بود در عین حال باید بگویم که این رخداد به منزله بازخواست سیاست‌های اروپایی بوده است چراکه این سیاست‌ها مسوول رخدادهایی است که در منطقه و اخیراً در فرانسه و چه بسا قبل از آن در دیگر کشورهای اروپایی رخ داده است.

49261

کد N675892

وبگردی