آفتاب

وزیر انرژی فرانسه: به راکتورهای هسته‌ای نسل جدید و بیش‌تری نیاز دارد

وزیر انرژی فرانسه: به راکتورهای هسته‌ای نسل جدید و بیش‌تری نیاز دارد

وزیر انرژی فرانسه گفت: فرانسه باید نسل جدیدی از راکتورهای هسته‌ای را برای جایگزینی با راکتورهای با عمر بالا بسازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از رویترز، سگولن رویال، وزیر انرژی فرانسه روز گذشته در حالی چنین اظهارنظری کرد که این نخستین‌بار است که یک مقام رسمی فرانسه برای گسترش فعالیت‌های هسته‌ای فرانسه ابراز تمایل می‌کند.

فرانسه به عنوان کشوری که بیش‌ترین میزان انرژی مورد نیاز خود را از طریق انرژی هسته‌ای تامین می‌کند ظرف چند سال آینده باید در مورد افزایش یا کاهش تعداد راکتورهای هسته‌ای خود تصمیم بگیرد به دلیل آن که عمر حدود نیمی از 58 راکتور هسته‌ای فعال فرانسه تا سال 2020 به بالای 40 سال خواهد رسید.

اظهارنظر وزیر انرژی فرانسه در مورد لزوم ساخت راکتورهای هسته‌ای بیش‌تر در حالی مطرح شده است که سال گذشته مجلس پارلمان فرانسه طرحی را مبنی بر کاهش سهم استفاده از انرژی هسته‌ای در تولید برق از 75 درصد به 50 درصد تصویب کرد.

رویال در مصاحبه با مجله یوزین نوول در این باره گفت: این طرح به آن معنی نیست که فرانسه خواستار حذف فعالیت‌های هسته‌ای خود برای تولید انرژی است چرا که این صنعت هسته‌ای بخشی از تاریخ و تخصص فرانسه محسوب می‌شود.

تمایل فرانسه برای گسترش فعالیت‌های هسته‌ای خود برخلاف تصمیم آلمان برای توقف فعالیت‌های هسته‌ای‌اش پس از بروز فاجعه نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما ژاپن در مارس 2011 است.

وزیر انرژی فرانسه هم‌چنین در این مصاحبه بیان کرد: البته تصمیم برای ساخت نسل جدید راکتورهای هسته‌ای برای جایگزینی با راکتورهایی با عمر بالای 40 سال به دلیل نگرانی‌های طرفداران محیط زیست نیست به این دلیل که برخی از این راکتورها می‌توانند بیش از 40 سال فعالیت داشته باشند.

اگرچه تصمیم نهایی در مورد افزایش عمر راکتورهای هسته‌ای به بالای 40 سال در فرانسه بر عهده سازمان نظارتی بر فعالیت‌های هسته‌ای این کشور انجام می‌شود.

انتهای پیام

کد N675866

وبگردی