آفتاب

داعش 13 عراقی را به دلیل تماشای بازی عراق و اردن سر برید

داعش 13 عراقی را به دلیل تماشای بازی عراق و اردن سر برید

ایسنا نوشت:

در حالی که نیروهای امنیتی عراق و نیروهای داوطلب مردمی آماده آزاد سازی استان صلاح الدین از دست گروه‌ داعش هستند، در عملیات امنیتی نیروهای عراقی در شمال عراق نیز 61 داعشی کشته و زخمی شدند.

به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، نیچروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در دیدار با ساموئل مایال، فرستاده ویژه نخست‌وزیر انگلیس به اقلیم کردستان بر اهمیت حمایت انگلیس به ویژه در زمینه آموزش نظامی نیروهای پیشمرگ و کارآمدی آن‌ها در جنگ با داعش تاکید کرد و گفت: ما امیدواریم حمایت انگلیس و ائتلاف ضد داعش از اقلیم کردستان همچنان ادامه داشته باشد.

مایال نیز تاکید کرد که سفر وی به اقلیم کردستان با هدف ارائه کمک‌های نظامی بیشتر به نیروهای پیشمرگ صورت می‌گیرد.

وی پیشروی نیروهای پیشمرگ در سنجار و مناطق مختلف را ستود و از وزارت پیشمرگ‌ها خواست تا تمامی نیازهای نظامی خود را به ویژه در زمینه آموزش نظامی در گزارش مفصلی به طرف‌های ذی‌ربط انگلیس ارائه کنند.

از سوی دیگر، عماد البیاتی، امام جمعه و خطیب مسجد "حفصه العمری" در موصل اعلام کرد که اعضای داعش مسجد اهل سنت "الامویه" و "فاتح" در شهر موصل بمب‌گذاری و پس از آن این مساجد را منفجر کردند.

به گفته البیاتی، اعضای داعش یکی از ائمه مساجد اهل سنت و سه تن دیگر را ربودند.

در همین راستا سعد معن، سخنگوی فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرد که نیروهای عراقی در عملیات امنیتی در نزدیکی مرزهای استان صلاح الدین سه مقر تروریست‌های داعش را در طارمیه در شمال عراق منهدم کردند.

فرماندهی عملیات بغداد همچنین اعلام کرد که در عملیات نیروهای عراقی در شمال عراق 61 داعشی کشته و زخمی شدند.

نیروهای عراقی اخیرا عملیات نظامی را برای پاکسازی مناطق "البناعی"، "تل مسعود"، "البواسل"، "اکسارات" و "الحلاسبة" آغاز کردند.

یک منبع آگاه در عراق اعلام کرد که گروه داعش 13 جوان عراقی را که در یکی از قهوه‌خانه‌های منطقه "الیرموک" واقع در غرب موصل در حال تماشای بازی فوتبال عراق و اردن بودند ربود و این جوانان را در ملأ عام اعدام کرد.

از سوی دیگر عبدالوهاب الساعدی، فرمانده عملیات صلاح الدین اعلام کرد که نیروهای امنیتی مقدمه چینی‌ها را برای آزادسازی مناطق تکریت، "الدور"، "العلم"، "الشرقاط" و بقیه شهرهای صلاح الدین انجام داده و کاملا آماده پاکسازی صلاح الدین از اعضای داعش هستند.

رائد ابراهیم الجبوری، استاندار صلاح الدین نیز اعلام کرد که مسئولان استانداری در حال برنامه‌ریزی برای مجهز کردن هزاران داوطلب جهت آزادسازی تمامی مناطق صلاح الدین هستند و یک ماه برای پاکسازی این مناطق از اعضای داعش کافی است.

عبدالله ناجی الجباره، رئیس کمیته امنیتی در استان صلاح الدین نیز اعلام کرد که نیروهای امنیتی آماده آزاد سازی شهرستان "الدور" در 20 کیلومتری شمال تکریت هستند.

یک مسول کرد نیز اعلام کرد که جنگنده‌های ائتلاف تجمع رهبران داعش را در روستای "حردان" در نزدیکی تلعفر واقع در غرب موصل هدف قرار دادند که موجب کشته شدن ده‌ها تن از این رهبران شده است.

همچنین نیروهای پیشمرگ با کمک جنگنده‌های ائتلاف حمله داعش را به روستای "سلطان عبدالله" از توابع شهرستان "القیار"در جنوب موصل ناکام گذاشتند.

49261

کد N675854

وبگردی