آفتاب
کامرون اعلام کرد؛

شبکه هایی که امکان کنترل آنها از سوی دولتها وجود ندارد

شبکه هایی که امکان کنترل آنها از سوی دولتها وجود ندارد

نخست وزیر انگلیس بر لزوم فیلتر کردن شبکه های اجتماعی مانند واتس اپ و آی مسیج به دلیل غیرقابل کنترل بودن آنها توسط دولتها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه ایندیپندنت، «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس گفت شبکه های اجتماعی مانند واتس اپ، آی مسیج، و اسنپ چت به ابزاری برای برقراری ارتباطات ویژه بین تروریستها تبدیل شده است. وی تاکید کرد این شبکه ها به دلیل فناوری رمزگذاری قابل دسترسی نبوده و به تروریستها امکان می دهد بدون کنترل نهادهای امنیتی کشورها به فعالیت بپردازند.

کامرون در ادامه وعده داد در صورتی که در انتخابات پارلمانی آتی انگلیس پیروز شود، فیلترینگ این شبکه ها را در دستور کار خود قرار می دهد. به گفته وی دولتی نیز که پس از انتخابات سال 2016 بر سر کار می آید ناچار به در پیش گرفتن چنین راهی است.

نخست وزیر انگلیس گفت: من به عنوان رئیس دستگاه اجرایی، اجازه نمی دهم تروریستها بین خودشان ارتباطی امن و راحت داشته باشند و برای متوقف کردن این امر قوانین بازدارنده ای ایجاد خواهم کرد. وی یادآور شد لندن اجازه نمی دهد پیامهایی که توسط دستگاه های امنیتی قابل خواندن نیست، رد و بدل شود.

به گفته وی، حتی سرویس امنیت داخلی انگلیس (MI5) نیز قادر به رمزگشایی و خواندن پیام های رد و بدل شده در این شبکه ها نیست. گفتنی است طبق آمارهای موجود شبکه ای مانند واتس اپ به طور ماهانه 600 میلیون کاربر دارد.

کد N675741

وبگردی