آفتاب
پورمحمدی در بوشهر:

در سفرهای استانی به مردم وعده‌های توخالی نمی‌دهیم

در سفرهای استانی به مردم وعده‌های توخالی نمی‌دهیم

وزیر دادگستری گفت: دولت در سفرهای استانی به دنبال ارایه قول‌ها و وعده‌های توخالی و غیر عملی نیست و قصد داریم تا طرح‌های نیمه‌تمام را تمام نکرده‌ایم به دنبال طرح های جدید نرویم.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در ادامه برنامه‌های سفر به استان بوشهر در جلسه شورای اداری شهرستان دشتستان، با اشاره به حضور گسترده مردم در استقبال از کاروان هیات دولت و رییس جمهور، همدلی و همراهی و عنایت مردم را از نعمات خوب خداوند و سرمایه ای بزرگ برای دولت دانست.

وزیر دادگستری در این رابطه گفت: امروز اگر کشور ما در برابر امواج سهمگین فشارها و مشکلات، استوار ایستاده است، به برکت همین همدلی و اعتماد و وحدتی است که در جامعه برقرار است.

وی ادامه داد: دشمنان ابایی از تهدید کردن ندارند و تحریم‌ها پشت سر هم در حال انجام است و حتی پس از مذاکرات نیز به بهانه های مختلف به آن ادامه می دهند و چنانکه شاهد هستیم، شدیدترین تهدید در همین دوره انجام شده و تهدید نفت در تاریخ انقلاب ما بی سابقه است.

پورمحمدی با اشاره به اقدام دولت عربستان در کاهش شدید قیمت نفت گفت: امروز وارد کارزاری سخت و شدید شده ایم و شاهد فشار اقتصادی علاوه بر تحریم‌ها هستیم که دست نشاندگان دول غربی، به عنوان عنصر مکمل تحریم کنندگان، وارد عرصه تهدید و فشار شده اند، اما در همان زمینه ای که بیشترین فشار را وارد کرده اند به لطف صبوری مردم و همت مسئولان، خوشبختانه این چرخه فشار و سخت‌گیری کنترل شده و اکنون مواجه با تشدید تورم نیستیم.

وزیر دادگستری همچنین افزود: در رشد اقتصادی امروز با توفق رشد منفی، از مرز صفر عبور کرده‌ایم و امیدواریم تا پایان سال به عدد بالای 2 درصد در رشد اقتصادی برسیم.

وی یکی از دلایل احترام غرب به ما در مذاکرات را ایستادگی در برابر تحریم‌ها دانست و با بیان این مطلب که شرایط بین المللی و منطقه ای امروز ما فوق‌العاده سخت و حساس است اظهار کرد: اگر امروز غربی ها و اجیران آنها قدرت داشته باشند تا در ایران دست به عملیات بزنند، لحظه ای درنگ نخواهند کرد؛ اما خوشبختانه نظام با اقتدار و انسجام در حال حرکت رو به جلوست.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنانش به شرایط موجود جامعه اشاره کرد و گفت: از لحاظ فضای اجتماعی، با جامعه‌ای باز روبرو هستیم که امکان نقد را برای همه فراهم کرده است و فضای جذاب و بانشاطی را برقرار کرده که نشان دهنده قوام جامعه و ریشه دار بودن آن در قلب مردم است و همه باید تلاش کنیم تا با صبر بشنویم و با متانت پاسخ دهیم تا به رشد کشور کمک کنیم.

وی یکی از مشکلات مبنایی در کشور را عدم تنظیم نیازها با داشته ها و توانایی ها عنوان و تصریح کرد: اگر وارد این نوع نگاه نشویم و تنظیم برنامه و کار نداشته باشیم در مدار درست قرار نخواهیم گرفت و همانطور که مقام معظم رهبری بارها فرمودند باید با کاهش اتکا به نفت به مقوله اقتصاد مقاومتی و درونگرا توجه داشته باشیم تا با تبدیل این نگاه به یک فرهنگ بتوانیم اقتصاد مولد و خلق فضاهای جدید داشته باشیم.

وزیر دادگستری در این باره افزود: در دولت نیز به طور مداوم به دنبال کاهش اتکا به اقتصاد نفتی هستیم و در این راه باید مسیرهای جدید تعیین کرده و با تغییر رفتار در حوزه اداری، صنعت و غیره به دنبال اصلاح باشیم که این امر نیازمند تدبیر و همچنین صبوری و تحمل است.

پورمحمدی در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای بیان کرد: مذاکره با قدرت‌های غربی برای عقب‌نشینی نیست، بلکه برای گرفتن حق و ایفای حقوق ما است و دولت بر سر منافع ملت محکم ایستاده است با تمام وجود در این مذاکرات رو به جلو حرکت می‌کند.

وی گفت: دولت در سفرهای استانی به دنبال ارایه قول‌ها و وعده‌های توخالی و غیرعملی نیست، بلکه سعی داریم از کمیت وعده‌های داده شده به مردم کاسته و بر کیفیت و حتمیت در عملی کردن آن بیافزاییم و قصد داریم تا طرح‌های نیمه تمام را تمام نکرده‌ایم به دنبال طرح های جدید نرویم.

انتهای پیام

کد N675731

وبگردی