آفتاب

ساکاشویلی: صدها شهروند گرجی در کنار داعش می‌جنگند

ساکاشویلی: صدها شهروند گرجی در کنار داعش می‌جنگند

رئیس جمهور پیشین گرجستان دولت کشورش را به کوتاهی در انجام اقدامات کافی برای جلوگیری از پیوستن صدها شهروند گرجی به شبه نظامیان داعش متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی راشا تودی، میخائیل ساکاشویلی، رئیس جمهور پیشین گرجستان گفت: چند صد شهروند گرجی به سوریه فرستاده شده‌اند.

وی از محل سکونتش در بروکلین که در آنجا در تبعید به سر می‌برد، افزود: دولت گرجستان که خود را نسبت به این حقیقت که شهروندان گرجی به صورت داوطلبانه در اوکراین مبارزه می‌کنند، گول می‌زند و آن‌ها را افراد تحریک شده، مزدور و نمایندگان حزب سیاسی "جنبش اتحاد ملی" خطاب می‌کند، هیچ حرفی درباره این حقیقت که شهروندان گرجی با حقه‌های گوناگون به مبارزات در سوریه کشیده می‌شوند، نمی‌زند. طبیعتا این به نفع گرجستان نیست و کاملا غیرقابل قبول است.

ساکاشویلی که رهبری حزب سیاسی "جنبش اتحاد ملی" را به عهده دارد به جزئیات بیشتر نپرداخت و به منابعش درباره این آمار و ارقام اشاره‌ای نکرد.

اظهارات وی به دنبال انتشار بیانیه‌ وزارت دفاع گرجستان در ماه گذشته میلادی منتشر شد که در آن نمایندگان دولت پیشین این کشور را مقصر مرگ یکی از شهروندان گرجی که با نیروهای کی‌یف در شرق اوکراین می‌جنگید، دانست.

ایراکلی گاریبا شویلی، نخست وزیر گرجستان نیز ساکاشویلی را به "وسوسه و اغوای" گرجی‌ها برای مبارزه در اوکراین متهم کرد.

در حال حاضر برآورد دقیقی از شهروندان گرجی که دوشادوش داعش می‌جنگند، در اختیار نیست. رسانه‌های گرجستانی پیشتر گزارش دادند که حدود 50 الی 100 مرد از پانکیسی گرجستان در کنار شبه نظامیان داعش در حال جنگ هستند.

این منطقه درست در جنوب مرز گرجستان با جمهوری چچن قرار دارد که شبه نظامیان برجسته داعش همچون عمر شیشانی، فرمانده نظامی داعش در سوریه اهل آنجا بودند.

انتهای پیام

کد N675562

وبگردی