آفتاب
در دیدار با مدیرعامل خبرگزاری رسمی لبنان مطرح شد؛

انتقاد سخنگوی شورای امنیت ملی از توهین مجدد نشریه اروپایی به پیامبر(ص)

انتقاد سخنگوی شورای امنیت ملی از توهین مجدد نشریه اروپایی به پیامبر(ص)

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی، با انتقاد از توهین مجدد یک مجله اروپایی به پیامبر گرامی اسلام و سابقه این نشریه در توهین به ادیان الهی، این اقدامات تحریک‌آمیز را ترویج‌کننده رویکردهای تروریستی خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، خانم «لور سلیمان» مدیرعامل خبرگزاری رسمی لبنان صبح امروز با کیوان خسروی معاون فرهنگ و ارتباطات دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کرد.

کیوان خسروی در این دیدار با اشاره به توسعه تهدیدات ناشی از افراط‌گرایی، خشونت و تروریسم در سطح منطقه و عرصه بین‌الملل و ضرورت مقابله هوشمندانه رسانه ها با این پدیده شوم اظهار داشت: همکاری رسانه‌های مستقل از طریق تشکیل و فعال‌سازی اتاق‌های فکر و اندیشکده های مشترک، نقش تعیین کننده‌ای در اتخاذ رویه‌های تاثیرگذار در مقابل اقدامات رسانه ای و تبلیغاتی شبکه‌های افراط و خشونت به دنبال خواهد داشت.

وی اتخاذ برخی رویکردهای رسانه ای از سوی شبکه های وابسته به نظام سلطه را موجب شکل‌گیری احساس تبعیض در جوامع مختلف و زمینه‌ساز سربازگیری گروه‌های تروریستی و تکفیری دانست و افزود: بی‌تقاوتی رسانه های غربی نسبت به کشتار صورت گرفته در کشورهای منطقه و در مقابل برجسته کردن یک اقدام تروریستی در کشور اروپایی، بدون شک موجب شکل‌گیری احساس دوگانگی می‌شود.

خسروی گفت: اقدام مجدد و موهن یک مجله در انتشار تصاویر نامناسب از پیامبر گرامی اسلام و سابقه این نشریه در توهین به مسیحیت و سایر ادیان الهی، در ردیف اقدامات تحریک‌آمیزی است که به نوعی ترویج‌کننده رویکردهای خشن و تروریستی است.

وی تصریح کرد: اخلاق‌مداری و استفاده از فرصت‌ها، اصلی‌ترین رویکرد رسانه ای جمهوری اسلامی ایران است و اهتمام به این دو، عاملی در راستای تقویت امنیت ملی است.

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی، توسعه همکاری های رسانه ای میان ایران و لبنان را ضرورتی لازم‌الاجرا در مسیر ارتقای سطح روابط دوجانبه عنوان کرد و افزود:  همکاری به منظور اطلاع‌رسانی صحیح و بی‌طرفانه و همچنین التزام به اخلاق حرفه‌ای، اصلی‌ترین محورهایی است که می‌تواند در همکاری رسانه ای میان دو کشور مدنظر قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار «لور سلیمان» مدیرعامل خبرگزاری لبنان نیز با تاکید بر لزوم همکاری و تعامل بیشتر میان رسانه های ایران و لبنان، اطلاع‌رسانی صحیح و اخلاق‌مدارانه را اولویت این خبرگزاری دانست.

وی افزود: رسانه های مستقل نباید اجازه دهند تروریست ها از آنها برای اطلاع‌رسانی و تبلیغات مدنظر خود سوء استفاده کنند.

کد N675533

وبگردی