آفتاب
سردار سلامی تأکید کرد؛

تشکیل «تروماسنتر» در سطح ملی ضروری است

تشکیل «تروماسنتر» در سطح ملی ضروری است

جانشین فرمانده کل سپاه، با اشاره به اهمیت موضوع «تروما» و حوادث در زندگی انسان‌ها و با تأکید بر ضرورت تشکیل «تروماسنتر» در سطح ملی گفت: راهبرد قدرت‌های بزرگ، تحت تأثیر حوادث قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی در آیین افتتاحیه اولین کنگره ملی «تروما» (ضربات و شوک‌های ناشی از عوامل بیرونی) که پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولان، مدیران و پزشکان در سالن همایش‌های رازی برگزار شد، با بیان اینکه جهان امروز جهان رشد حادثه‌هاست، گفت: راهبرد قدرت‌های بزرگ، تحت تأثیر حوادث قرار دارد و گاهی یک اتفاق کوچک، جنگ‌های بزرگ را رقم می‌زند.

وی با تأکید بر لزوم وجود ایمنی و امنیت تصریح کرد: صلح، آرامش، نشاط و شادمانی محصول سه حقیقت ایمنی، امنیت و سلامت است.

جانشین فرمانده سپاه تصریح کرد: «تروماسنتر»ها، باید در سطوح استانی و ملی تشکیل شوند و آموزش‌های لازم در حوزه‌های مرتبط با تروما به مردم داده شود.

سردار سلامی با بیان اینکه خداوند نگاه متعالی و ارزشمندی به انسان دارد، ادامه داد: از دیدگاه الهی، ارزش یک انسان به مفهوم حقیقی آنقدر رفیع است که اگر کسی به وی حیات ببخشد، مانند این است که همه بشریت را احیا کرده است.

ضرورت اجرای برنامه‌های پیشگیری از تروما/ راه‌های کاهش آسیب‌ها

وی تصریح کرد: وقایعی که ناگهانی و خلاف انتظار انسان رخ می‌دهد، ساختار ذهنی وی را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ تروما، واقعیتی فیزیکی و روانی است که هر دو اثر این پدیده باید مهار شود.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: اقدامات پیشگیرانه می‌تواند نقش بسزایی را در کاهش حوادث از جمله حوادث هوایی و جاده ای ایفا کند؛ آموزش، فرهنگ‌سازی، اقدامات خودایمنی و نظارت جاده‌ای می‌تواند از بروز حوادث و اتفاقات زیادی جلوگیری کند.

سردار سلامی تأکید کرد: ما مجبوریم نسبت واکنش زمانی به حادثه را کوتاه کنیم؛ به این خاطر که گاهی اوقات حتی یک لحظه هم می تواند آفرینش یک حیات باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه زمان را در لحظه‌های بحرانی نباید با پول معاوضه کرد، گفت: مدیریت و کنترل تنش‌های روحی پس از تروما، از نکات مهمی است که اگر مورد توجه قرار نگیرد، موجب بروز آسیب‌های بیشتر خواهد شد.

وی اظهار داشت: با ایجاد یک شبکه فرماندهی دقیق و منظم، سیستم های حمل و نقل و تیم‌های مجرب و با احساس مسئولیت که ارزش های اخلاقی را همواره مورد توجه قرار می دهند، می‌توان نقش مهم و تاثیرگذاری را در کاهش آسیب‌های ناشی از تروما ایفا کرد.

سردار سلامی در پایان خطاب به تلاشگران عرصه پزشکی و احیاکنندگان جان انسان‌ها اظهار داشت: ما به عنوان پاسداران انقلاب اسلامی و این مرز و بوم، اجازه نخواهیم داد امنیت، شکوه و آرامش مردم دچار کوچکترین آسیبی شود؛ شما نیز این آرامش را با نجات جان انسان ها فراهم کنید.

کد N675461

وبگردی