آفتاب

گزارشی از دیدارهای نماینده ویژه روحانی در سفر به ترکیه

گزارشی از دیدارهای نماینده ویژه روحانی در سفر به ترکیه

نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور ترکیه با نخست‌وزیر این کشور در آنکارا دیدار و گفت‌و‌گو می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه زمان - چاپ ترکیه، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات که برای سفر دو روزه به آنکارا رفته است، ظهر چهارشنبه با جودت ییلماز، وزیر توسعه در دیدار دو جانبه گفت‌وگو می‌کند.

به گزارش ایسنا، وزیر ارتباطات روز سه‌شنبه در راس هیاتی وارد آنکارا شد و با چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در محل وزارت خارجه ترکیه دیدار کرد.

در این دیدار دوطرف ضمن استقبال از توسعه روابط سیاسی، فرهنگی و اقتصادی میان دو کشور دیدارهای رسمی رییسان جمهوری از جمله سفر سال گذشته رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر وقت ترکیه به تهران و سفر خردادماه امسال حسن روحانی به آنکارا و دیدارهای متقابل وزیران را به عنوان نقطه عطف و فصل نوینی در گسترش روابط میان دو کشور ارزیابی و تمایل خود را برای بسط و توسعه همه جانبه روابط دو کشور همسایه مورد تاکید قرار دادند.

در این دیدار دوطرف با مرور توافقات انجام شده به ویژه در زمینه موضوعات سی امین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان ایران و ترکیه، خواهان تسریع در اجرایی شدن کلیه توافقات این نشست به ویژه از طریق تسریع در رفع موانع فنی و اجرایی شدند که مورد توافق دوطرف واقع شد.

وزیر امور خارجه ترکیه ضمن استقبال از دعوت روحانی از رجب طیب اردوغان برای سفر به تهران اعلام کرد این سفر به‌زودی صورت خواهد گرفت.

چاووش اوغلو با ابراز نگرانی از شرایط منطقه خاورمیانه تصریح کرد نقش مهم و تاثیر گذار جمهوری اسلامی ایران کمک موثری برای حل و فصل بحران‌های این منطقه است.

او تصریح کرد به باور ترکیه نقش بعضی از کشورها از جمله ایران برای پایان دادن به بحران‌ها به ویژه بحران سوریه غیرقابل انکار است.

نماینده ویژه ریاست جمهوری ایران در امور ترکیه با اشاره به خطر افراط‌گرایی و گروه‌های تروریستی که صلح و ثبات منطقه و جهان را با خطر مواجه کرده است، گفت: امروز دامنه افراط و تروریسم از منطقه خارج شده و اهمیت برخورد و کنترل این امر ایجاب می‌کند که خصوصا دو کشور ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی که نمونه آن هم اخیرآ در فرانسه بروز یافت در همکاری مشترک برای مبارزه با افراط گری و تروریسم اقدام کنند.

واعظی با اشاره به اشتراک مواضع و دیدگاه‌های دو کشور درباره بسیاری از مسائل منطقه‌یی و بین‌المللی تاکید کرد می‌توان در مورد سوریه هم به دیدگاه و راه‌حل مشترک و واحدی برای همکاری سازنده نائل کنیم.

واعظی به دعوت جودت ییلماز، وزیر توسعه و رییس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و ترکیه و نماینده دولت آنکارا در پیگیری روابط با تهران، به این کشور سفر کرده است.

انتهای پیام

کد N675451

وبگردی