آفتاب

نهاوندیان: امید فراوانی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای وجود دارد

نهاوندیان: امید فراوانی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای وجود دارد

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: دولت رویکرد و تعاملی سازنده در زمینه مذاکرات هسته ای در پیش گرفته و امیدواری فراوانی برای نتیجه رسیدن آن وجود دارد.

به گزارش ایرنا محمد نهاوندیان روز چهارشنبه در نشست با فعالان اقتصادی استان بوشهر گفت: همه طرف های مذاکره کننده منتظر نتیجه ای که به نفع همه باشد، هستند.

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: با مقاومت مردم ایران در برابر همه موانعی که در کشور بوجود آمد و هزینه بالایی در بخش اقتصاد پرداخت شد، اگر مذاکرات توافق شود بهره اصلی آن در زمینه اقتصاد نمایان می شود.

او گفت: در شرایط فعلی اغلب کشورها در شرایط آماده سازی برای برقراری ارتباط اقتصادی با ایران هستند و هر فعال اقتصادی ما نیز باید توجیه اقتصادی خود را آماده داشته باشد.

نهاوندیان گفت: اکنون فرصت بسیار مناسبی برای حضور هیات های تجاری کشورهای مختلف در ایران فراهم شده و بسیاری از کشورها رقم های قابل توجهی را در بودجه سال 2015 خود و سال های بعد در این زمینه اختصاص داده اند.


رییس دفتر رییس جمهوری همچنین گفت: هر مسوول دولتی که در کنار بخش خصوصی قرار می گیرد باید احساس کند که راه حل های مختلف این بخش می تواند به مراتب بهتر از کارشناسان دولتی باشد و بنابراین لزوم توجه مدیران دولتی به راه حل های بخش خصوصی نهادینه شود.

نهاوندیان گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در نقطه واقعی کسب و کار قرار دارد و باید فاصله بین دولت و این بخش کم شود.

او گفت: نکته اصلی و پیچیدگی هر ماده و تبصره در مجموع قوانین و سیاست گذاری های بخش نامه های مختلف را یک فعال اقتصادی احساس می کند و از این رو باید در این زمینه یک رابطه دو سویه بین سیاست گذاران و فعالان اقتصادی شکل گیرد.

نهاوندیان گفت: فعال اقتصادی بهتر می تواند اشکالات سیاست گذاری های مربوط به این بخش را متوجه شود و بدون همراهی این بخش نتیجه موثری در این سیاست گذاری ایجاد نخواهد شد.

او گفت: اتاق بازرگانی یک نهاد ترکیب شده از تشکل های اقتصادی مختلف است که می تواند به ساختارسازی رابطه دو سویه دولت و بخش خصوصی کمک کند.

نهاوندیان گفت: هم اینک در گفتمان هایی که در بخش اقتصادی صورت می گیرد، همواره گله مندی، شکوه و شکایت و درددل های فراوان از مشکلات توسط فعالان اقتصادی وجود دارد در حالی که در جوامع دیگر چنین موضوعاتی مطرح نیست.

او گفت: باید با نگاه و برنامه ریزی مطلوب این مسیر را به سمت گفتمان راه حل گرایانه در محیط های کاری تبدیل کنیم و به یقین با پررنگ بودن حضور اتاق های بازرگانی زودتر به این نتیجه دست پیدا خواهیم کرد.

نهاوندیان گفت: برای قانونی و لازم الاجرا شدن هر راه حل باید فرایند آن به نحوی طراحی شود که بین دولت و فعالان اقتصادی جاذبه دو سویه ایجاد کند.

او گفت: در برخی استان ها شورای گفت و گو فعالیت بسیار مطلوبی دارد و بهره وری بالایی از این شورا حاصل شده و انتظار می رود استاندار بوشهر نیز به اجرایی کردن این شورا اهتمام داشته باشد.

نهاوندیان گفت: اصلاح رابطه بانک و بنگاه های اقتصادی در قانون گذاری و مقررات های مالی ضروری است و به بانک نباید به عنوان یک «سوگلی» نگاه شود به دلیل این که بانک خود یک بنگاه اقتصادی است.

رییس دفتر رییس جمهوری با اعلام این که شرایط شورای پول و اعتبار بهتر از گذشته شده است، گفت: اتاق بازرگانی پیشنهاد و راه حل های خود را به شورای پول و اعتبار ارایه کند و هیچگونه توقفی در این زمینه جایز نیست.

نهاوندیان گفت: در حال حاضر فرصت بهتری در زمینه مناسبات بین المللی بوجود آمده که اگر از آن استفاده نشود امکان از دست دادن آن وجود دارد.

 

 

45231

 

کد N675369

وبگردی